• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Opinia z dnia 13 grudnia 2007 r. w sprawie udziału p. Roberta Korzeniowskiego w reklamach telewizyjnych i radiowych

11:53, 13.12.2007
Opinia z dnia 13 grudnia 2007 r. w sprawie udziału p. Roberta Korzeniowskiego w reklamach telewizyjnych i radiowychOpinia

W związku z informacją otrzymaną od Dyrektora Biura Kadr, Szkoleń i Spraw Socjalnych TVP S.A. iż „przywołany w piśmie Komisji Etyki z 8.11.2007 r. adresowanym do Biura Prawnego, Pan Robert Korzeniowski uzyskał zgodę Zarządu Spółki na realizację umów na reklamę zawartych przed dniem powstania stosunku pracy z TVP S.A.” - i opinią Dyrektora Biura Prawnego p. Małgorzaty Naumann – Komisja Etyki TVP S.A. podkreśla, że p. Robert Korzeniowski bierze udział w kolejnych reklamach telewizyjnych i radiowych pozostając na stanowisku szefa programów sportowych.

Jest to przykład konfliktu interesów i sytuacji wysoce nagannej dzielenia pracowników TVP S.A. na tych, którym wolno uczestniczyć w reklamach i znakomitej większości, której jest to zabronione i zgodnie z zasadami etyki dziennikarskiej naganne etycznie. Takie działanie jest zachętą dla innych dziennikarzy do niestosowania się do „Zasad etyki dziennikarskiej TVP S.A.”.

Przewodnicząca Komisji Etyki TVP S.A.
Krystyna Mokrosińska

[...] Komisja Etyki TVP S.A. podkreśla, że p. Robert Korzeniowski bierze udział w kolejnych reklamach telewizyjnych i radiowych pozostając na stanowisku szefa programów sportowych.

Opinia

W związku z informacją otrzymaną od Dyrektora Biura Kadr, Szkoleń i Spraw Socjalnych TVP S.A. iż „przywołany w piśmie Komisji Etyki z 8.11.2007 r. adresowanym do Biura Prawnego, Pan Robert Korzeniowski uzyskał zgodę Zarządu Spółki na realizację umów na reklamę zawartych przed dniem powstania stosunku pracy z TVP S.A.” - i opinią Dyrektora Biura Prawnego p. Małgorzaty Naumann – Komisja Etyki TVP S.A. podkreśla, że p. Robert Korzeniowski bierze udział w kolejnych reklamach telewizyjnych i radiowych pozostając na stanowisku szefa programów sportowych.

Jest to przykład konfliktu interesów i sytuacji wysoce nagannej dzielenia pracowników TVP S.A. na tych, którym wolno uczestniczyć w reklamach i znakomitej większości, której jest to zabronione i zgodnie z zasadami etyki dziennikarskiej naganne etycznie. Takie działanie jest zachętą dla innych dziennikarzy do niestosowania się do „Zasad etyki dziennikarskiej TVP S.A.”.

Przewodnicząca Komisji Etyki TVP S.A.
Krystyna Mokrosińska