• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP publikuje sprawozdanie abonamentowe za 2011 r.

14:22, 15.03.2012
TVP publikuje sprawozdanie abonamentowe za 2011 r.Liczba odbiorców, którzy przestrzegają obowiązku płacenia abonamentu, od kilku lat systematycznie spada. Dane, które znajdziecie Państwo w tegorocznym sprawozdaniu, mówią same za siebie – wpływy z tytułu opłat abonamentowych w 2011 r. były najniższe w historii Telewizji Polskiej. Wyniosły 205,4 mln zł i stanowiły jedynie 12,6 proc. kosztów, jakie telewizja publiczna poniosła w tym roku na realizację swojej misji.

– Utrudnia to wykonywanie naszych ustawowych zadań – mówi Juliusz Braun, prezes Zarządu TVP. – Większość środków z abonamentu czyli 159,4 mln zł przeznaczać musimy na utrzymanie 16 oddziałów terenowych wskazanych w ustawie o radiofonii i telewizji. Wszystkie programy tworzone na potrzeby pozostałych anten mogły więc otrzymać w całym minionym roku z abonamentu wsparcie w wysokości jedynie 46 mln zł.

Mimo trudności finansowych, Telewizja Polska stale pełni funkcję mecenasa kultury narodowej, patronuje festiwalom, konkursom, przeglądom artystycznym, w skali ogólnopolskiej i tym mniejszym, regionalnym. Wspiera akcje i kampanie społeczne, działania charytatywne, pokazuje ważne wydarzenia i cenne inicjatywy społeczne, w których stacje komercyjne, kierujące się głównie logiką rynkową, nie biorą udziału. To właśnie stanowi o sile i wyjątkowości telewizji publicznej.

Sprawozdanie z wykorzystania środków abonamentowych przez Telewizję Polską jest dostępne na stronie www.tvp.pl/o–tvp/abonament/sprawozdania oraz w załączniku.

Jak co roku, zgodnie z wymogami ustawy o radiofonii i telewizji, TVP przedstawia „Sprawozdanie z wykorzystania przez Telewizję Polską S.A. wpływów z opłat abonamentowych, przeznaczonych na realizację misji publicznej”.

Liczba odbiorców, którzy przestrzegają obowiązku płacenia abonamentu, od kilku lat systematycznie spada. Dane, które znajdziecie Państwo w tegorocznym sprawozdaniu, mówią same za siebie – wpływy z tytułu opłat abonamentowych w 2011 r. były najniższe w historii Telewizji Polskiej. Wyniosły 205,4 mln zł i stanowiły jedynie 12,6 proc. kosztów, jakie telewizja publiczna poniosła w tym roku na realizację swojej misji.

– Utrudnia to wykonywanie naszych ustawowych zadań – mówi Juliusz Braun, prezes Zarządu TVP. – Większość środków z abonamentu czyli 159,4 mln zł przeznaczać musimy na utrzymanie 16 oddziałów terenowych wskazanych w ustawie o radiofonii i telewizji. Wszystkie programy tworzone na potrzeby pozostałych anten mogły więc otrzymać w całym minionym roku z abonamentu wsparcie w wysokości jedynie 46 mln zł.

Mimo trudności finansowych, Telewizja Polska stale pełni funkcję mecenasa kultury narodowej, patronuje festiwalom, konkursom, przeglądom artystycznym, w skali ogólnopolskiej i tym mniejszym, regionalnym. Wspiera akcje i kampanie społeczne, działania charytatywne, pokazuje ważne wydarzenia i cenne inicjatywy społeczne, w których stacje komercyjne, kierujące się głównie logiką rynkową, nie biorą udziału. To właśnie stanowi o sile i wyjątkowości telewizji publicznej.

Sprawozdanie z wykorzystania środków abonamentowych przez Telewizję Polską jest dostępne na stronie www.tvp.pl/o–tvp/abonament/sprawozdania oraz w załączniku.