• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Pamiętaj! Zapłać abonament za 2011 r.

15:41, 07.01.2011
Pamiętaj! Zapłać abonament za 2011 r.W maju 2010 r. KRRiTV w poprzednim składzie podjęła uchwałę podnoszącą wysokości miesięcznego abonamentu z 17 zł do 17,15 zł. Sam abonament radiowy wzrósł miesięcznie o 5 gr z 5,30 zł do 5,35 zł za miesiąc. We wrześniu nowo wybrany skład rady z Janem Dworakiem jako przewodniczącym zatwierdził i opublikował uchwałę, a tym samym weszła ona w życie. Trzeba przypomnieć, że zgodnie z obowiązującym prawem, od uiszczenia opłat abonamentowych nie zwalnia wykupienie pakietów telewizji kablowych czy satelitarnych.

Od 2009 r., aby wyjść naprzeciw odbiorcom Krajowa Rada i Poczta Polska wprowadziły ułatwienia w opłacaniu składki na misyjność mediów publicznych. Dotychczasową książeczkę abonamentową zastąpiono specjalnym formularzem, który pozwala dokonać wpłat nie tylko w punktach pocztowych, ale również w bankach i punktach przyjmujących opłaty za rachunki oraz przez internet. Jednocześnie nadano każdemu posiadaczowi odbiornika radiowego i telewizyjnego indywidualny numer. On pozwala na sprawdzenie stanu osobistego rachunku i ewentualnych zaległości na nim. Jednocześnie osoby, które dopiero co kupiły telewizor, mogą zarejestrować go już nie tylko na poczcie, ale za pośrednictwem internetu. Przypominamy, że każdy, kto kupi nowy telewizor, zobowiązany jest go zarejestrować w ciągu 14 dni od daty transakcji.

Brak wpływów z abonamentu grozi komercjalizacją publicznych nadawców, a tym samym odstąpienia przez nich od wypełnienia roli misyjności, co odróżnia ich od nadawców komercyjnych. Od kilku lat wpływy z abonamentu drastycznie maleją. Powoduje to, że coraz większy udział w dochodach TVP i Polskiego Radia zaczyna odgrywać działalność komercyjna, w tym reklama, która tak denerwuje telewidzów, kiedy przerywa im obejrzenie filmu w stacji komercyjnej. Co więcej, spadek wpływu z abonamentu wywołał kryzys w Drugim Programie Polskiego Radia, prezentującym głównie muzykę klasyczną. Groziło to nawet jego zniknięciem z eteru.

To pokazuje jak ważną częścią w finansowaniu publicznych mediów jest wpływ z abonamentu. Pozwala on na zaspokojenie przez nadawców nie tylko komercyjnych potrzeb widza, ale również wyjściu naprzeciw ich większym oczekiwaniom, zapewniając programy edukacyjne, naukowe, religijne, relacje z wydarzeń tzw. kultury wysokiej. Dlatego apelujemy do wszystkich: Pamiętajcie! Zapłaćcie abonament za 2011 r.!

Do 25 stycznia posiadacze odbiorników radiowych i telewizyjnych powinni uiścić pierwszą wpłatę abonamentu radiowo-telewizyjnego za 2011. W tym roku – zgodnie z decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji – zapłacimy nieco więcej, bo o 15 gr miesięcznie, niż w latach poprzednich. Rada uzasadniała tę decyzję, ogromnym spadkiem wpływu z abonamentu w 2010 r., co zagrażało utrzymaniu misyjności mediów publicznych.

 
Fot. Alexander Kalina/www.shutterstock.com

Podziel się:  Więcej
W maju 2010 r. KRRiTV w poprzednim składzie podjęła uchwałę podnoszącą wysokości miesięcznego abonamentu z 17 zł do 17,15 zł. Sam abonament radiowy wzrósł miesięcznie o 5 gr z 5,30 zł do 5,35 zł za miesiąc. We wrześniu nowo wybrany skład rady z Janem Dworakiem jako przewodniczącym zatwierdził i opublikował uchwałę, a tym samym weszła ona w życie. Trzeba przypomnieć, że zgodnie z obowiązującym prawem, od uiszczenia opłat abonamentowych nie zwalnia wykupienie pakietów telewizji kablowych czy satelitarnych.

Od 2009 r., aby wyjść naprzeciw odbiorcom Krajowa Rada i Poczta Polska wprowadziły ułatwienia w opłacaniu składki na misyjność mediów publicznych. Dotychczasową książeczkę abonamentową zastąpiono specjalnym formularzem, który pozwala dokonać wpłat nie tylko w punktach pocztowych, ale również w bankach i punktach przyjmujących opłaty za rachunki oraz przez internet. Jednocześnie nadano każdemu posiadaczowi odbiornika radiowego i telewizyjnego indywidualny numer. On pozwala na sprawdzenie stanu osobistego rachunku i ewentualnych zaległości na nim. Jednocześnie osoby, które dopiero co kupiły telewizor, mogą zarejestrować go już nie tylko na poczcie, ale za pośrednictwem internetu. Przypominamy, że każdy, kto kupi nowy telewizor, zobowiązany jest go zarejestrować w ciągu 14 dni od daty transakcji.

Brak wpływów z abonamentu grozi komercjalizacją publicznych nadawców, a tym samym odstąpienia przez nich od wypełnienia roli misyjności, co odróżnia ich od nadawców komercyjnych. Od kilku lat wpływy z abonamentu drastycznie maleją. Powoduje to, że coraz większy udział w dochodach TVP i Polskiego Radia zaczyna odgrywać działalność komercyjna, w tym reklama, która tak denerwuje telewidzów, kiedy przerywa im obejrzenie filmu w stacji komercyjnej. Co więcej, spadek wpływu z abonamentu wywołał kryzys w Drugim Programie Polskiego Radia, prezentującym głównie muzykę klasyczną. Groziło to nawet jego zniknięciem z eteru.

To pokazuje jak ważną częścią w finansowaniu publicznych mediów jest wpływ z abonamentu. Pozwala on na zaspokojenie przez nadawców nie tylko komercyjnych potrzeb widza, ale również wyjściu naprzeciw ich większym oczekiwaniom, zapewniając programy edukacyjne, naukowe, religijne, relacje z wydarzeń tzw. kultury wysokiej. Dlatego apelujemy do wszystkich: Pamiętajcie! Zapłaćcie abonament za 2011 r.!