• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Oświadczenie Zarządu TVP S.A. z dnia 22 września 2010 r.

14:26, 22.09.2010
Oświadczenie Zarządu TVP S.A. z dnia 22 września 2010 r.Zarząd nie przyjął wyjaśnień dyrektorów Jedynki - Witolda Gadowskiego i Stanisława Janeckiego w sprawie naruszenia zasad etycznych w trakcie wyborów prezydenckich przez red. Stanisława Janeckiego i odwołał go z zajmowanego stanowiska. Redaktor Stanisław Janecki pozostaje pracownikiem TVP 1.

Zarząd stwierdza, że w ostatnich latach orzeczenia Komisji Etyki były lekceważone i nie podejmowano działań naprawczych. W Telewizji Polskiej powstała atmosfera przyzwolenia na jawne łamanie podstawowych wartości i zasad.

Uchwały dotyczące: „Zasad etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej” i „Zasad realizowania przez Telewizję Polską misji publicznej” określają sens istnienia TVP. Naruszanie tych zasad jest działaniem na szkodę Spółki.

Zarząd nakłada - w formie polecenia służbowego - na kierowników redakcji i dyrektorów obowiązek wzięcia pełnej odpowiedzialności za przestrzeganie fundamentalnych wartości mediów publicznych. Ochronę tych wartości i respektowanie zasad uznajemy za jeden z głównych elementów oceny ich pracy.

Od czasu przyjęcia przez TVP zasad etycznych i warsztatowych minęło wiele lat, dlatego Zarząd uważa, że należy je dostosować do zmian we współczesnych mediach. W TVP powstanie zespół impresariatu, który określi zasady występowania ludzi mediów – nie wykonujących prac dziennikarskich - w akcjach promocyjnych, imprezach pozaantenowych i reklamach. Podjęte zostaną także prace zmierzające do powołania wspólnie z Polskim Radiem komisji etyki mediów publicznych.

Jednocześnie członek Zarządu Włodzimierz Ławniczak, nadzorujący TVP 2, po zapoznaniu się z dokumentacją i rozmowie z dyrektorem Dwójki polecił – do czasu wprowadzenia impresariatu - zawiesić współpracę z Beatą Sadowską, ambasadorem marki samochodowej i z Pauliną Smaszcz – Kurzajewską reklamującą biżuterię.


Zarząd Telewizji Polskiej dokonał analizy respektowania „Zasad etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej – informacja, publicystyka, reportaż, dokument, edukacja” wprowadzonych w telewizji publicznej w 1996 r. Spotkał się także z przedstawicielem wewnętrznej Komisji Etyki, prezesem SDP i dyrektorami głównych anten.


Podziel się:  Więcej
Zarząd nie przyjął wyjaśnień dyrektorów Jedynki - Witolda Gadowskiego i Stanisława Janeckiego w sprawie naruszenia zasad etycznych w trakcie wyborów prezydenckich przez red. Stanisława Janeckiego i odwołał go z zajmowanego stanowiska. Redaktor Stanisław Janecki pozostaje pracownikiem TVP 1.

Zarząd stwierdza, że w ostatnich latach orzeczenia Komisji Etyki były lekceważone i nie podejmowano działań naprawczych. W Telewizji Polskiej powstała atmosfera przyzwolenia na jawne łamanie podstawowych wartości i zasad.

Uchwały dotyczące: „Zasad etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej” i „Zasad realizowania przez Telewizję Polską misji publicznej” określają sens istnienia TVP. Naruszanie tych zasad jest działaniem na szkodę Spółki.

Zarząd nakłada - w formie polecenia służbowego - na kierowników redakcji i dyrektorów obowiązek wzięcia pełnej odpowiedzialności za przestrzeganie fundamentalnych wartości mediów publicznych. Ochronę tych wartości i respektowanie zasad uznajemy za jeden z głównych elementów oceny ich pracy.

Od czasu przyjęcia przez TVP zasad etycznych i warsztatowych minęło wiele lat, dlatego Zarząd uważa, że należy je dostosować do zmian we współczesnych mediach. W TVP powstanie zespół impresariatu, który określi zasady występowania ludzi mediów – nie wykonujących prac dziennikarskich - w akcjach promocyjnych, imprezach pozaantenowych i reklamach. Podjęte zostaną także prace zmierzające do powołania wspólnie z Polskim Radiem komisji etyki mediów publicznych.

Jednocześnie członek Zarządu Włodzimierz Ławniczak, nadzorujący TVP 2, po zapoznaniu się z dokumentacją i rozmowie z dyrektorem Dwójki polecił – do czasu wprowadzenia impresariatu - zawiesić współpracę z Beatą Sadowską, ambasadorem marki samochodowej i z Pauliną Smaszcz – Kurzajewską reklamującą biżuterię.