• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP podpisała Deklarację o Przeciwdziałaniu Ukrytej Reklamie

12:00, 01.09.2008
TVP podpisała Deklarację o Przeciwdziałaniu Ukrytej ReklamieDeklaracja jest jednym z efektów zainicjowanej przez Związek Firm Public Relations we wrześniu 2004 roku kampanii „Czyste Informacje”, której celem jest ograniczenie zjawiska ukrytej reklamy zagrażającego niezależności mediów od nacisków politycznych i ekonomicznych. Jej sygnatariusze zobowiązali się m.in., że wspólnie będą przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, współpracować przy ich monitorowaniu na rynku mediów i reklamy oraz przy pracach nad branżowymi kodeksami etycznymi.

2 lutego przedstawiciele 11 firm i organizacji, w tym Telewizja Polska, Polskie Radio oraz 9 organizacji zrzeszających reklamodawców, przedstawicieli rynku mediów i reklamy (m.in. PKPP Lewiatan, Izba Wydawców Prasy, Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, Syndykat Dziennikarzy Polskich oraz Związek Zawodowy Dziennikarzy Radia i Telewizji) podpisali Deklarację o Przeciwdziałaniu Ukrytej Reklamie. W imieniu Telewizji Polskiej deklarację podpisał Jan Dworak, prezes Zarządu.

Deklaracja jest jednym z efektów zainicjowanej przez Związek Firm Public Relations we wrześniu 2004 roku kampanii „Czyste Informacje”, której celem jest ograniczenie zjawiska ukrytej reklamy zagrażającego niezależności mediów od nacisków politycznych i ekonomicznych. Jej sygnatariusze zobowiązali się m.in., że wspólnie będą przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, współpracować przy ich monitorowaniu na rynku mediów i reklamy oraz przy pracach nad branżowymi kodeksami etycznymi.