• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP INFO chętnie oglądane

11:57, 01.09.2008
TVP INFO chętnie oglądaneZ danych TNS OBOP wynika, że w maju aż 64% (22,4 mln) Polaków oglądało TVP INFO, (przynajmniej raz w miesiącu przez co najmniej 3 minuty), zaś TVN24 24,2% (8,4 mln). Obie stacje największą widownię skupiają w paśmie 21:00-23:00. W tym czasie kanał telewizji publicznej cieszy się większym zainteresowaniem. W maju średnia widownia TVP INFO wyniosła 528 tys., a TVN24 323 tys. osób. Natomiast w okresie styczeń – maj odpowiednio 539 tys. i 366 tys.

Sztandarowy program publicystyczny TVN24 „Kropka nad i” w maju br. przyciągnął uwagę 283 tys. widzów (poniedziałek – czwartek, 20:00-20:30). W tym samym czasie TVP INFO emitując programy „Forum” i „Minęła dwudziesta” skupiała 298 tys. audytorium.

Z analiz Biura Programowego TVP S.A. wynika, że w 2008 r. TVP INFO najwyższą oglądalność odnotowała w czwartek, 24 stycznia (udziały 7,7%). Oprócz „Wiadomości lokalnych”, „Telekuriera”, serwisów informacyjnych i programu „Minęła dwudziesta” dużą widownię tego dnia zgromadziła Msza św. w intencji ofiar wypadku pod Mirosławcem (848 tys.).

Wśród najlepiej oglądanych programów TVP INFO w br. znalazły się m. in. „Wiadomości lokalne”, „Telekurier” i „Minęła dwudziesta”.

Lepsze wskaźniki oglądalności TVP INFO w porównaniu z TVN24 nie wynikają jedynie z większego zasięgu nadawcy publicznego, ale przede wszystkim z lepszej oferty programowej Telewizji Polskiej. Na ramówkę TVP INFO składają się pozycje powstające w oddziałach terenowych TVP poświęcone problemom ludzi mieszkających w całym kraju, w tym również w miasteczkach i wsiach. Pokazują Polskę w jej zróżnicowaniu społecznym i materialnym. Dziennikarze regionalni podejmują akcje interwencyjne i charytatywne. Dla TVP INFO ważny jest każdy odbiorca, a nie tylko mieszczący się w grupie 16-49 lat, interesujący dla stacji komercyjnych ze względu na sprzedaż reklam.

TVP INFO zamierza wkrótce dokonać zmian, które powinny jeszcze zwiększyć zainteresowanie ofertą programową kanału.

Aneta Wrona
Rzecznik Prasowy TVP S.A.

Nadająca od 6 października zeszłego roku TVP INFO jest najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce. Ma silną i stabilną pozycję. W 2007 r. udziały stacji w grupie wszystkich widzów wyniosły 5,4% i były najwyższe od 1997 r. (dane te odnoszą się do wyników TVP3, z przekształcenia której powstała TVP INFO). Udziały TVP INFO dają jej piątą pozycję na rynku po TVP1, TVP2, Polsacie i TVN. W tym roku (styczeń – maj) udziały TVP INFO w grupie wszystkich widzów wyniosły 4,4%, a TVN24 2,9%. Każdego dnia br. TVP INFO notowała wyższe wskaźniki oglądalności niż kanał komercyjny.

Z danych TNS OBOP wynika, że w maju aż 64% (22,4 mln) Polaków oglądało TVP INFO, (przynajmniej raz w miesiącu przez co najmniej 3 minuty), zaś TVN24 24,2% (8,4 mln). Obie stacje największą widownię skupiają w paśmie 21:00-23:00. W tym czasie kanał telewizji publicznej cieszy się większym zainteresowaniem. W maju średnia widownia TVP INFO wyniosła 528 tys., a TVN24 323 tys. osób. Natomiast w okresie styczeń – maj odpowiednio 539 tys. i 366 tys.

Sztandarowy program publicystyczny TVN24 „Kropka nad i” w maju br. przyciągnął uwagę 283 tys. widzów (poniedziałek – czwartek, 20:00-20:30). W tym samym czasie TVP INFO emitując programy „Forum” i „Minęła dwudziesta” skupiała 298 tys. audytorium.

Z analiz Biura Programowego TVP S.A. wynika, że w 2008 r. TVP INFO najwyższą oglądalność odnotowała w czwartek, 24 stycznia (udziały 7,7%). Oprócz „Wiadomości lokalnych”, „Telekuriera”, serwisów informacyjnych i programu „Minęła dwudziesta” dużą widownię tego dnia zgromadziła Msza św. w intencji ofiar wypadku pod Mirosławcem (848 tys.).

Wśród najlepiej oglądanych programów TVP INFO w br. znalazły się m. in. „Wiadomości lokalne”, „Telekurier” i „Minęła dwudziesta”.

Lepsze wskaźniki oglądalności TVP INFO w porównaniu z TVN24 nie wynikają jedynie z większego zasięgu nadawcy publicznego, ale przede wszystkim z lepszej oferty programowej Telewizji Polskiej. Na ramówkę TVP INFO składają się pozycje powstające w oddziałach terenowych TVP poświęcone problemom ludzi mieszkających w całym kraju, w tym również w miasteczkach i wsiach. Pokazują Polskę w jej zróżnicowaniu społecznym i materialnym. Dziennikarze regionalni podejmują akcje interwencyjne i charytatywne. Dla TVP INFO ważny jest każdy odbiorca, a nie tylko mieszczący się w grupie 16-49 lat, interesujący dla stacji komercyjnych ze względu na sprzedaż reklam.

TVP INFO zamierza wkrótce dokonać zmian, które powinny jeszcze zwiększyć zainteresowanie ofertą programową kanału.

Aneta Wrona
Rzecznik Prasowy TVP S.A.

TVP INFO chętnie oglądane