• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Misyjny weekend TVP1 z rekordami

14:37, 16.01.2017
Misyjny weekend TVP1 z rekordami!!! pusty LEAD !!!

Miniony weekend (14-15 stycznia br.) należał do TVP1, która za sprawą wysokiej oglądalności dubletu Kamila Stocha, „Teleexpressu” oraz dokumentu „Pucz” Ewy Świecińskiej odnotowała spektakularne rekordy.

 
Kamil Stoch (w środku) zwyciężył także w niedzielnym konkursie w Wiśle. Foto: PAP

Swoje łączne rekordy Jedynka zawdzięcza powodzeniu nie w jednym, ale w kilku prestiżowych gatunkach programowych, stanowiących o klasie nadawcy publicznego: transmisji sportowej, serwisie informacyjnym i filmie dokumentalnym.

W sobotę Jedynka zdobyła 13,2 proc. udziałów (gr. 4+), co było najwyższym wynikiem tej anteny od 13 sierpnia 2016 r. Decydujący wpływ miała tu świetna oglądalność rozgrywanego w Wiśle konkursu Pucharu Świata w skokach narciarskich, który zakończył się imponującym zwycięstwem Kamila Stocha i bardzo dobrymi lokatami Piotra Żyły i Macieja Kota. W szczytowym momencie beskidzki konkurs przyciągnął 7 mln widzów Jedynki (średnia widownia – 5,4 mln, udziały – aż 40,4 proc). Wynik Jedynki podbiły także wskaźniki „Teleexpressu” (widownia 5,3 mln, udz. 39,2 proc.), który odnotował w sobotę swój trzeci rezultat od 1 września ub.r.

Także w niedzielę udziały TVP1 poszybowały w górę, osiągając rekordowe 15,2 proc., co oznacza najlepszy wynik od 10 lipca 1016 r. Duży udział miała w tym oczywiście magia historycznych sukcesów Kamila Stocha, który na skoczni im. Adama Małysza znów nie miał sobie równych. Niedzielny konkurs obejrzało w Jedynce 5,7 mln (średnia), udziały wyniosły 39 proc., a szczytowy moment – aż 7,2 mln!

Na niedzielny wynik Jedynki złożyły się ponownie: ogromna oglądalność skróconego „Teleexpressu” - blisko 6 mln widzów przy udziałach 40,6 proc. (drugi wynik od września zeszłego roku) - oraz sukces filmu dokumentalnego „Pucz”, traktującego o antyrządowych protestach radykalnej opozycji. Film Ewy Świecińskiej, pokazany o godz. 20:17, zgromadził 3,2 mln widzów, przy udziałach 18,4 proc. i został liderem pasma, co dla kategorii misyjnej, jaką jest dokument, jest wynikiem bardzo rzadko osiąganym.

O mocnej pozycji programów misyjnych w telewizji publicznej świadczy również niedzielny wynik Dwójkowej „Sondy 2” – ponad 982 tys., udz. 8 proc. Padł rekord widowni, jednocześnie „Sonda 2” była liderem pasma.