• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Jedynka zdominowała rynek telewizyjny

15:50, 06.04.2018
Jedynka zdominowała rynek telewizyjny!!! pusty LEAD !!!

Pierwszy kwartał 2018 należał do TVP1. W TOP 30 programów o najwyższej oglądalności aż 24 należało do TVP1, a 5 do TVP2. Początek roku był niezwykle udany także dla całej grupy Telewizji Polskiej, która miała najwyższą średnią widownię prawie 2,1 mln i najlepsze 29,3 % udziały spośród wszystkich anten.

Transmisja turnieju Czterech Skoczni z Bischofshofen (6.01; 7,3 mln widz., 47,1% udz.), na drugim miejscu „M jak Miłość” (30.01; 6,4 mln widz. i 40,1% udz.) oraz transmisja zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich Vikersund (18.03; 6,4 mln, 40,6% udz.) były w I kwartale programami o rekordowej oglądalności. Oprócz transmisji zawodów w skokach narciarskich, zarówno podczas Pucharu Świata, jak i Zimowych Igrzysk Olimpijskich PjongCzang 2018, widzowie wybierali również mecze towarzyskie z udziałem polskiej reprezentacji oraz „Wiadomości”. Sześć najlepiej oglądanych programów w Dwójce to w I kwartale seriale: „M jak Miłość”, „Kulisy M jak Miłość”, „Na dobre i na złe”, „Kulisy Na dobre i na złe”, „Na Sygnale”, „Barwy szczęścia”, „Za marzenia” oraz „The Voice Kids” i teleturnieje „Familiada” i „Koło fortuny”.

Wśród dziecięcych kanałów tematycznych lider jest tylko jeden. TVP ABC dominuje zarówno w grupie 4-12 lat (docelowej grupy kanału) ma 10,83% udz., jak w grupie ogólnej 1,42% udz. Do najchętniej oglądanych programów w 4+ należą: „Super Wings” (11.03; 513 tys. widz.; 3,1% udz.), „Pamiętnik Florki” (20.02; 477 tys. widz., 3,2% udz.) i „Ernest i Celestyna” z widownią prawie 490 tys. i udziałami 2,9% (14.03. 2018).

Pierwsze miejsce spośród wszystkich kanałów filmowo-serialowych należy do TVP Seriale – (1,41% udz.). Widzowie najczęściej oglądali seriale: „Ranczo” – (8.01; 496 tys. widz., udz. 4,2%), „Ojciec Mateusz” (5.01; 462 tys. widz., 5,1% udz.) oraz „Znachor” (31.03; 391 tys. widz. i 2,7% udz.).

Wśród kanałów rozrywkowych w I kwartale br. najlepsze udziały na poziomie 0,69% zanotowała TVP Rozrywka. W TOP3 programów o najwyższej oglądalności znalazły się: „Kabaretowy przegląd zawodów – Taka to robota” (10.03; 379 tys. widz,. 2,6% udz.), „N jak Neo-nówka” (6.01; 320 tys. widz., 1,9% udz.) oraz „Kabaretowy klub Dwójki” (3.01; 295 tys. widz. i 2,1% udz.).

W kategorii kanały historyczno-naukowe pierwsze miejsce z udziałami 0,59% zajmuje TVP Historia. Najpopularniejszymi pozycjami programowymi zostały: „Znachor” (11.02; 465 tys. widz., 3% udz.), „Ikony dzikiej „Afryki” (18.02; 341 tys. widz., 3% udz.) i „Złoto dezerterów” (1.01; 328 tys. widz., 3,2% udz.).