• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Przedstawiciele EBU w Telewizji Polskiej

12:16, 21.01.2019
Przedstawiciele EBU w Telewizji Polskiej!!! pusty LEAD !!!

Członek Zarządu Maciej Stanecki oraz przedstawiciele jednostek TVP spotkali się w piątek, 17 stycznia, w siedzibie Telewizji Polskiej z przedstawicielami Europejskiej Unii Nadawców (EBU) - Noelem Curranem, Dyrektorem Generalnym EBU i Vanessą O’Connor, Dyrektorem ds. relacji członkowskich i komunikacji. Spotkanie poświęcone było współpracy TVP z EBU, dotychczasowym osiągnięciom na tym polu oraz dalszym wspólnym planom obu instytucji.

 
Członek Zarządu TVP Maciej Stanecki i Dyrektor Generalny EBU Noel Curran

Podziel się:  Więcej
Podczas spotkania Jarosław Idzi, wicedyrektor TVP Sport, podkreślił, że rok 2018 był ważny z punktu widzenia wymiany newsowej oferowanej przez EBU. Dzięki Europejskiej Unii Nadawców udało się nabyć pakiet praw do emisji Mistrzostw Świata i Europy w piłce nożnej, materiałów z dyscyplin olimpijskich, a także pozyskać prawa sportowe czy licencje na warunkach korzystniejszych, niż komercyjne.

TVP Kultura omawiała transmisje koncertów i kwestie uruchomienia specjalnej platformy wymiany kontentu muzycznego w ramach EBU.

W dziedzinie technologii wyrażono intencję, by telewizje członkowskie zacieśniły współpracę w zakresie przekazywania informacji za pośrednictwem EBU. Każda ze stacji w oparciu o własne doświadczenia wnosi cenny wkład do rozwiązań w tym obszarze na rynku europejskim.

Goście mieli okazję przyjrzeć się realizacji programów TVP, w tym naszego najnowszego osiągnięcia, jakim jest portal Poland IN.

EBU i wszystkie stacje członkowskie jako media publiczne powinny pamiętać o głównej misji jakim jest dostarczanie dla widzów wysokiej jakości programów, niezależnie od zasad finansowania. W tym celu należy wspierać nadawców publicznych, korzystając z sieci społecznościowych, do czego zachęcała Vanessa O’Connor.

Strony wyraziły chęć dalszej współpracy i organizacji kolejnych spotkań, poświęconych wymianie newsowej, sportowej oraz technologicznej. W swojej strategii EBU kładzie ogromny nacisk na większą integrację członków organizacji, co w efekcie ma przynieść wymiernie korzyści wszystkim nadawcom publicznym w Europie.