• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP umacnia pozycję lidera na rynku telewizyjnym

10:09, 02.04.2019
TVP umacnia pozycję lidera na rynku telewizyjnym!!! pusty LEAD !!!

Programy Telewizji Polskiej zdominowały w marcu ranking najpopularniejszych tytułów pod względem oglądalności. Dwójka, jako jedyna z tzw. wielkiej czwórki, odnotowała wzrost udziałów w porównaniu do zeszłego roku. Zyskują także pod względem udziałów kanały tematyczne Telewizji Polskiej.

Według MOR najliczniejszą widownię w marcu zgromadził mecz eliminacji do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2020 Polska – Łotwa. Spotkanie 24 marca w TVP1 i TVP Sport obejrzało średnio 9,2 mln kibiców. W minucie najwyższej oglądalności mecz oglądało 10,2 mln osób. Drugą pozycją w rankingu najpopularniejszych programów miesiąca był mecz Austria – Polska, który obejrzało średnio 7,2 mln kibiców, a trzecią serial „M jak Miłość” (odcinek 25 marca oglądało 6,1 mln widzów). 10 marca rekordową widownię zanotował program rozrywkowy TVP1 „Sanatorium miłości”, który obejrzało średnio 4,2 mln widzów. Wiosenna nowość Jedynki, czyli serial „Stulecie Winnych” najlepszy wynik miał 24 marca. Wówczas w peaku widownia wyniosła 4,3 mln osób, a średnia – 3,6 mln.

Według danych Nielsen Audience Measurement w rankingu najpopularniejszych tytułów marca aż 17 na 20 należało do anten publicznego nadawcy. Widzowie najliczniej obejrzeli odcinek serialu „M jak Miłość” wyemitowany 25 marca. Jego średnia widownia wyniosła 5,6 mln widzów, a udziały 34,9%. Kolejnymi najchętniej oglądanymi pozycjami marca były mecze eliminacyjne do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2020. Spotkanie Polska – Łotwa oglądało średnio 5,1 mln widzów przy udziałach 32,3%, a mecz Austria – Polska zgromadził przed telewizorami prawie 4,5 mln kibiców (udz. 29,8%). Widzowie licznie obejrzeli także odcinek „Na dobre i na złe” z 27 marca (3,7 mln, udz. 25,2%) oraz konkurs Pucharu Świata w Skokach Narciarskich. Rywalizację na skoczni w Vikersund oglądało średnio 3,6 mln widzów, a udziały TVP1 wyniosły 25,8%. Poza transmisjami sportowymi i ulubionymi serialami widzów TVP w TOP 20 marca znalazły się dwie nowości Jedynki. Show „Sanatorium miłości”, które 3 marca obejrzało ponad 3,4 mln widzów (udziały 21,3%) okazało się najpopularniejszym programem rozrywkowym miesiąca. Odcinek „Stulecia Winnych” wyemitowany 24 marca zanotował średnią widownię 3,4 mln widzów (udz. 19,7%). To najchętniej oglądana nowość wśród seriali wiosennej ramówki. Z kolei „Teleexpress”, który 2 marca zgromadził przed telewizorami 3,5 mln widzów (udziały 28,4%), był najliczniej oglądanym programem informacyjnym.

W marcu Telewizja Polska odnotowała wzrosty udziałów anten. TVP2 z udziałami na koniec miesiąca na poziomie 8,6%, umocniła swoją pozycję rynkową wraz ze startem ramówki wiosennej. Jako jedyna z tzw. wielkiej czwórki odnotowała w ubiegłym miesiącu wzrost udziałów o 4,3%, rok do roku.

Rosną również udziały kanałów tematycznych. TVP Sport z udziałami 1,5% był w marcu liderem w swojej kategorii. Dynamika wzrostu udziałów anteny wynosi rok do roku 305%. Najliczniejszą widownię sportowego kanału publicznego nadawcy zgromadziła transmisja eliminacji do Euro 2020. Mecz Polska – Łotwa oglądało średnio 1,3 mln widzów przy udziałach 7,9%. Kibice chętnie oglądali również transmisje skoków narciarskich z Vikersund, Oslo, Seefeld i Planicy, Halowe Mistrzostwa Świata Europy w Lekkoatletyce, mecze Ligi Mistrzów oraz Formułę 1.

Zwiększenie udziałów w marcu odnotowała TVP3, której udziały wyniosły 0,96%, a dynamika wzrostu 18,5%. Swoją konkurencyjność podnosi także TVP Historia. Średnie udziały anteny kształtowały się na poziomie 0,62%, a dynamika wzrostu wyniosła 10,7%. Natomiast TVP Kultura zwiększyła swoje udziały o 2,94% i na koniec miesiąca uzyskała 0,35%.

W marcu oferta programowa Telewizji Polskiej umocniła pozycję nadawcy jako lidera rynku i zapewniła wzrost udziałów całej grupy do poziomu 28,7%.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej