• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Świąteczna oferta TVP była najlepsza

13:29, 29.12.2014
Świąteczna oferta TVP była najlepsza!!! pusty LEAD !!!

Przede wszystkim spośród programów Telewizji Polskiej widzowie wybierali to, co będą rodzinnie i świątecznie oglądać na ekranie swojego telewizora. Udziały w oglądalności nadawcy publicznego od Wigilii do niedzieli 28 grudnia wyniosły aż 33,24 proc. Indywidualnie triumfowała bezapelacyjnie Jedynka.

 
Świąteczne kolędowanie w Wadowicach

TVP1 była najchętniej oglądaną stacją TV w Polsce przez cztery z pięciu dni tegorocznego świętowania. Jedynie w Wigilię liderem był Polsat, z udziałem 15,36 proc. (TVP1 – 12,01 proc., TVN – 8,89 proc. i TVP2 – 8,72 proc.). Jednak już w kolejne dni przewaga atrakcyjnej oferty Jedynki była ewidentna (kolejno: 12,77 proc., 13,39 proc., 15,5 proc.). Drugie miejsce w dni świąteczne przypadło TVP2 (10,68 proc. i 11,32 proc), TVN był trzeci pierwszego z tych dni (9,93 proc.) a Polsat czwarty (9,45), a w drugi odwrotnie: Polsat – 8,9 proc., TVN -8,16 proc.). W sumie w ciągu całego okresu za TVP1 (średnia: 13,82 proc.) uplasował się Polsat (10,02 proc.) przed TVP2 (9,53 proc.) i TVN-em (9,39 proc.).

Jeszcze wyraźniej atrakcyjność oferty Telewizji Polskiej widać było w przypadku rankingu 10 najlepiej oglądanych każdego dnia programów. Jedynie w Wigilię połowa z tych pozycji emitowana była w Polsacie, podczas gdy pozostałe w TVP1 i TVP2. W pozostałe dni publiczny nadawca zajmował na każdej z tych list siedem lub osiem z dziesięciu najchętniej oglądanych programów. Absolutnym liderem zaś zostały „Wiadomości” w TVP1, które aż czterokrotnie miały największą widownię danego dnia, z rekordem osiągniętym w niedzielę, 28 grudnia, kiedy to oglądało je prawie 6 mln widzów, a udziały wyniosły 33,66 proc. Kolejne miejsca zajęły transmisje skoków narciarskich w TVP1, które w niedzielę dzięki 4 mln 887 tys. widzów (udziały – 28,98 proc.) dzierżyły palmę pierwszeństwa, a w sobotę – 4 mln 583 tys. (udziały – 31,52 proc.).

Tak dobre wyniki oglądalności głównych anten Telewizji Polskiej przełożyły się również na rekordowe wyniki całej grupy TVP, którą średnio w omawianym okresie oglądało aż 33,24 proc. widzów, podczas gdy wszystkie kanały grupy Polsat – 21,62 proc., a grupy TVN – 17,27 proc. Najlepszy był w tym rankingu drugi dzień Świąt, kiedy udziału TVP wyniosły aż 35,56 proc, przy 20,81 proc Polsatu i 16,6 proc – TVN-u.

Na tak dobry wynik grupy zapracowały jednak nie tylko główne anteny nadawcy publicznego, ale i wszystkie anteny tematyczne. TVP INFO nie tylko w ciągu świąt, ale i przez wszystkie omawiane pięć dni, była najchętniej oglądaną stacją informacyjną (średnie udziały – 2,32 proc), przed TVN24 (1,85 proc.) i TVP Regionalną (1,12 proc) i Polsat News (0,92 proc.) oraz Superstacją (0,22 proc.), TVN24 Biznes i Świat (0,15 proc.), Polsat News 2 (0,09 proc) i TV Republiką (0,07 proc.). Wysokim zainteresowaniem cieszyły się też oferty TVP Seriale i TVP Rozrywka (obie po 1,53 proc. udziałów), a także TVP Kultura (0,67 proc.) i TVP Historia (0,65 proc.).

Centrum Informacji TVP