• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Zasady Etyki Dziennikarskiej wobec zmian cywilizacyjnych

17:01, 08.09.2015
Zasady Etyki Dziennikarskiej wobec zmian cywilizacyjnych!!! pusty LEAD !!!

Prezes Janusz Daszczyński spotkał się w poniedziałek, 7 września br. z członkami Komisji Etyki TVP. Rozmawiano o sprawach, które Komisja obecnie rozpatruje, a także o potrzebie wprowadzenia nowych uregulowań, koniecznych w szybko zmieniającej się rzeczywistości.

Podstawowe zapisy dotyczące Zasad Etyki Dziennikarskiej w TVP pochodzą sprzed niemal 20 lat. Przez ten czas zaszły ogromne zmiany cywilizacyjne, w tym agresywny rozwój reklamy oraz powstanie i rozkwit nowych mediów. Dlatego - zdaniem członków Komisji - pilnie potrzebne są uzupełnienia Zasad Etyki Dziennikarskiej w TVP o zapisy, które uwzględnią te zjawiska.

Komisja przedstawiła pisemne stanowisko w sprawie aktywności w sieci dziennikarzy pracujących dla TVP (strony internetowe, blogi, facebook, twitter, instagram itp.). Podjęto również temat jednoznacznego uregulowania udziału osób związanych z TVP w reklamie i innych przedsięwzięciach komercyjnych.

Komisja zaproponuje konkretne zapisy, które po konsultacjach przedłoży Zarządowi Spółki. Prezes zadeklarował, że Zarząd zajmie się tymi zagadnieniami w pierwszej kolejności, tym bardziej, że propozycje Komisji Etyki są zbieżne z wizją dziennikarstwa w telewizji publicznej, która jest mu bliska.

Prezes zwrócił też uwagę na potrzebę szkoleń, szczególnie młodych dziennikarzy, w zakresie etyki zawodowej podkreślając, jak ważne jest to dla tworzenia oferty programowej TVP na najwyższym poziomie.

Uczestnicy spotkania wskazywali, że podstawowymi wartościami Telewizji Polskiej są niezależność, bezstronność i uczciwość, a jej dziennikarze są zobowiązani przestrzegać najwyższych standardów merytorycznych i etycznych. To właśnie stanowi podstawowy czynnik odróżniający telewizję publiczną od stacji komercyjnych.

Centrum Informacji TVP