• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Powrót do narracji publicznej w telewizji publicznej

14:50, 04.11.2015
Powrót do narracji publicznej w telewizji publicznejSilna pozycja programów informacyjnych Telewizji Polskiej, zmiany w strukturze TVP, prace nad nową strategią Spółki na lata 2016-20 – to najbardziej istotne efekty pierwszych trzech miesięcy działalności nowego Zarządu.

Silna pozycja programów informacyjnych Telewizji Polskiej, zmiany w strukturze TVP, prace nad nową strategią Spółki na lata 2016-20 – to najbardziej istotne efekty pierwszych trzech miesięcy działalności nowego Zarządu.

Od pierwszych dni w TVP prezes Janusz Daszczyński realizuje program „Telewizja Polska 3.0”, który przedstawił Radzie Nadzorczej podczas konkursu na stanowisko Prezesa w kwietniu br. - Jednym z moich podstawowych założeń była odbudowa pozycji TVP jako najważniejszej i najwyżej cenionej telewizji w Polsce: rzetelnej, wiarygodnej, obiektywnej, prowadzącej szeroką edukację obywatelską i pełniącej funkcję głównego forum debaty publicznej. Moim priorytetem jest powrót do „narracji publicznej w telewizji publicznej” – podkreśla Janusz Daszczyński, Prezes TVP – często odnosząc się do sfery organizacyjnej telewizji mówię, parafrazując Juliusza Osterwę, że to nie przedsiębiorstwo, ale przedsięwzięcie. Główne cele, jakie prezes Janusz Daszczyński wyznaczył sobie na czas kadencji:

- Powrót do wartości.
- Starannie zaplanowane, konsekwentne wycofanie się ze zgubnej dla jakości programu rywalizacji z nadawcami komercyjnymi.
- Rezygnacja z postępującej tabloidyzacji programów informacyjnych.
- Zmiana modelu publicystyki i wykreowanie nowych formatów służących edukacji obywatelskiej, które zastąpią pozycje wpisujące każdy problem w ramy konfliktu politycznego; podejmowanie istotnych społecznie problemów.
- Zaangażowanie w produkcję form telewizyjnych opisujących dziedzictwo kulturowe i historyczne naszego kraju - stosownie do wyzwań, przed którymi stoją nasze państwo i społeczeństwo. - Przywrócenie zlikwidowanych redakcji gatunkowych i wznowienie systematycznych ocen programów.
- Połączenie powinności misyjnych nadawcy publicznego z modelowymi cechami efektywnego przedsiębiorstwa - odpowiedzialnej społecznie korporacji, niegubiącej wartościowych ludzi, doceniającej profesjonalizm.

- Już dziś po 100 dniach od objęcia przeze mnie stanowiska, część z tych celów została zrealizowana , pozostałe są w trakcie realizacji – mówi Janusz Daszczyński. – Jestem przekonany, że era cyfrowa nowych mediów 3.0 wcale nie musi być końcem telewizji publicznej, przeciwnie - może stanowić jej nowy początek. Jest wszakże jeden warunek: to właśnie TVP musi w polskim krajobrazie medialnym wyznaczać standardy, musi działać na rzecz w dobra wspólnego. Zmiany, które pomogą ten warunek spełnić, muszą być wprowadzane bez zbędnej zwłoki.

Realizacji tak nakreślonego celu służyły podjęte w pierwszych dniach prezesury Janusza Daszczyńskiego kluczowe decyzje w sferze programowej i kadrowej, dotyczące przede wszystkim Telewizyjnej Agencji Informacyjnej i „Wiadomości” TVP1.

Całość informacji w załączniku „Materiały prasowe - briefing Prezesa TVP"

Centrum Informacji