• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Waldemar Gasper dyrektorem Biura Reklamy

13:43, 23.02.2016
Waldemar Gasper dyrektorem Biura Reklamy!!! pusty LEAD !!!

Waldemar Gasper, ekspert z obszaru zarządzania mediami oraz realizacji nowych projektów biznesowych na rynku marketingowym został powołany przez Zarząd TVP S.A. na stanowisko dyrektora Biura Reklamy. Uchwałę dotyczącą nowej struktury Biura Reklamy Zarząd przyjął na posiedzeniu w piątek, 19 lutego br. Do Zespołu Biura dołączają też nowe osoby.

 
Waldemar Gasper. Foto: TVP/I.Sobieszczuk, J. Bogacz

Podziel się:  Więcej
Waldemar Gasper był związany z Telewizją Polską w latach 1994-1996, kiedy współtworzył strategię programową TVP1 i kierował redakcjami publicystyki społeczno-kulturalnej oraz widowisk artystycznych. Zbudował ofertę unikatowych pozycji programowych takich jak: Swojskie Klimaty, Dziennik Telewizyjny Jacka Fedorowicza, MdM Manna i Materny, WC Kwadrans Wojciecha Cejrowskiego, Od przedszkola do Opola, Zwyczajni Niezwyczajni, oraz cykli kulturalnych: Kultura Duchowa Narodu, Mapa Kultury Polskiej, Przywracanie Pamięci, Goniec Kulturalny, Filmidło, Kalendarium XX wieku, Program Jubileuszowy, Fronda. Podjęte działania programowe wpłynęły na znaczący wzrost oglądalności oraz przychodów reklamowych TVP1.

W latach 1997-2001 jako wiceprezes ds. programu Spółki Producenckiej PLUS pracował dla potrzeb radiofonii katolickiej w Polsce. Odpowiadał za budowę programu sieci radiofonii oraz finansowanie projektu, który osiągnął piąty wynik słuchalności w skali kraju. Kierował również Agencją Reklamową PLUS. W projekcie uczestniczyli między innymi: Paweł Nowacki, Marek Budzisz, Radosław Rybiński, Jan Pospieszalski, Bogdan Rymanowski, Michał Karnowski, Beata Tadla, Piotr Semka, Jan Ruman, Tomasz Sandak, Jacek Łęski, Jacek Królikiewicz, Rafał Porzeziński, Tomasz Terlikowski, Artur Moczarski, Grzegorz Górny, Dariusz Maciborek, Marzena Wyczółkowska, Rafał Ziemkiewicz, Paweł Zuchniewicz. Z ramienia Zarządu Porozumienia Programowego PLUS odpowiadał za pozyskanie inwestorów finansowych i wynegocjowanie umowy inwestycyjnej. W rezultacie Grupa PLUS (Spółka Producencka Plus oraz Agencja Reklamowa Plus) została wyceniona przez Dresdner Kleinworth Benson Limited na 20 mln USD (wzrost z poziomu 0,5 mln USD w roku 1997), zaś wynegocjonowana kwota inwestycji stanowiła równowartość 15,5 mln USD.

Od 1997 do września 2001 r. jako prezes Zarządu Telewizji Familijnej SA a później przewodniczący Rady Nadzorczej Telewizji Familijnej SA, współtworzył strategię programową telewizji Puls. Udział w projekcie telewizyjnym brali m.in. Maciej Stanecki, Bogdan Rymanowski, Magda Mołek, Krzysztof Skowroński, Piotr Semka, Wojciech Mann i Krzysztof Materna, Jan Pospieszalski, Piotr Tomaszuk, Robert Górski, Waldemar Ogiński (Dziak), o. Mirosław Pilśniak, Rafał Porzeziński, Grzegorz Górny, Paweł Paliwoda, Robert Tekieli, Konrad Szymański. W tym okresie od podstaw została uruchomiona platforma telewizyjna odpowiadająca strukturze programowej telewizji publicznej. Na stanowisku Prezesa Waldemar Gasper zrealizował lepsze od zaplanowanych wyniki finansowe netto poprzez oszczędności w wysokości 76 mln PLN w stosunku do zatwierdzonego budżetu.
Od 2001 do 2013 roku zajmował się doradztwem w zakresie marketingu i reklamy oraz doradztwem strategicznym. Realizował projekty w zakresie inwestycji kapitałowych i zarządzania. Współpracował z wiodącymi globalnymi firmami konsultingowymi oraz innowacyjnymi start-up’ami w obszarze marketingu. Doradzał m. in. w sektorze bankowym i telekomunikacyjnym. W tym okresie kierował również spółką 25 percent Sp. z o.o., która świadczyła usługi w zakresie optymalizacji kosztowej komunikacji telewizyjnej m. in. na rzecz reklamodawców z branży telekomunikacyjnej, bankowej, polskich oddziałów domów mediowych. W latach 2009 - 2010 we współpracy konsorcjalnej z Deloitte Business Consulting SA brał udział w opracowaniu nowych rozwiązań organizacyjnych oraz procesowych umożliwiających poprawę efektywnosci sprzedaży czasu reklamowego TVP S.A. Kluczowe rekomendacje projektu zostały wdrożone i przyniosły spodziewane efekty.

Od 2013 jest liderem projektu biznesowego z obszaru big data analytics w ramach innowacyjnej gałęzi usług doradczych definiowanych jako konsulting bazujący na aktywach z wykorzystaniem wieloźródłowych baz danych oraz zaawansowanej technologii analitycznej i optymalizacyjnej.

Bardzo się cieszę, że Waldemar Gasper przyjął moją propozycję i poprowadzi Biuro Reklamy Telewizji Publicznej. Jestem przekonany, że jego bogate doświadczenia zdobywane przez wiele lat na rynku mediów, marketingu i reklamy pozwolą zrealizować cele biznesowe i umocnić pozycję telewizji publicznej na rynku reklamy. Waldemar Gasper najlepiej poradzi sobie z dopasowaniem oferty reklamowej i produktowej Biura Reklamy TVP do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych, nowych technologii i kanałów dystrybucji treści – powiedział Jacek Kurski, prezes Zarządu TVP.

Bardzo dziękuję Prezesowi Jackowi Kurskiemu za zaufanie i powierzenie mi tak odpowiedzialnego zadania. Jestem przekonany, że z zespołem silnych liderów i ekspertów w swoich obszarach uda mi się zbudować nową jakość oferty reklamowej oraz wzmocnić udział Telewizji Polskiej w komunikacji marketingowej reklamodawców – powiedział Waldemar Gasper.
Z dniem powołania na stanowisko dyrektora Biura Reklamy Waldemara Gaspera pracę w Biurze Reklamy rozpocznie Małgorzata Szelenbaum w funkcji zastępcy dyrektora. Kolejną osobą, która w najbliższych dniach dołączy do zespołu w funkcji zastępcy dyrektora ds. strategii będzie Wojciech Kowalczyk.

Małgorzata Szelenbaum
Posiada ponad 15 lat doświadczenia w dziedzinie zarządzania sprzedażą produktów reklamowych w telewizji oraz Internecie. Tworzyła dedykowane markom projekty niestandardowe łączące TV, Internet, event i ambient. Przez ostatnie 10 lat związana była z Atmedia, gdzie pełniła funkcję Dyrektora Sprzedaży i odpowiadała m. in. za tworzenie i realizację strategii sprzedażowej, negocjacje handlowe oraz zarządzanie działem sprzedaży. Wyróżniona została jako szef zespołu w drugiej edycji konkursu Polish National Sales Awards w kategorii Zespół Sprzedaży Roku.

Wojciech Kowalczyk
Ekspert w zakresie mediów i reklamy oraz budowania i rozwijania marek. Posiada trzynastoletnie doświadczenie zdobyte w telewizji, domu mediowym oraz w firmie brokerskiej. Wielkoletni dyrektor marketingu w Atmedia, gdzie był współarchitektem polityki handlowej oraz strategii marketingowej i PR. Jest redaktorem bloga branżowego. Jako Arbiter zasiada w Komisji Rady Reklamy.

Wierzę, że wzmocnienie obecnego zespołu Biura Reklamy pozwoli nam osiągnąć cele postawione przez Zarząd oraz zapewnić wysoką jakość obsługi klientów i współpracy z rynkiem. Nowe osoby wnoszą szerokie doświadczenie zdobywane po stronie nadawców komercyjnych i domów mediowych. Reprezentują różne osobowości i umiejętności, które szybko przełożą się na oczekiwane efekty działań Biura Reklamy. Doceniając osiągnięcia dotychczasowego zespołu ufam, że w poczuciu realizacji wspólnego celu tkwi siła, która przekłada się na zaangażowanie, zaufanie i wzajemny szacunek - powiedział Waldemar Gasper.

W ciągu najbliższych dni dołączą do zespołu Biura Reklamy lub podejmą z nim współpracę kolejne osoby o dużym doświadczeniu rynkowym i zapleczu eksperckim, których zadaniem będzie dodatkowe wzmocnienie kompetencji Biura Reklamy i udział w realizacji celów biznesowych.

Zadaniem nowego dyrektora Biura Reklamy jest utrzymanie stabilności sprzedaży i polityki handlowej obowiązującej w tym roku. Dotychczasowe uzgodnienia handlowe i biznesowe z reklamodawcami i domami mediowymi będą respektowane. Zmiany personalne będą miały pozytywny wpływ na jakość obsługi i realizację projektów – powiedział prezes Jacek Kurski.

Poza kontynuacją bieżących procesów i projektów czekają nas nowe wyzwania. Chcemy wnikliwie przeanalizować potencjał handlowy poszczególnych obszarów działalności i oferty reklamowej. Będziemy wprowadzać nowe produkty i rozwiązania. Zamierzamy dopasować ofertę handlową do rynku nowych mediów, szczególnie w pozalinearnych kanałach dystrybucji i na urządzeniach przenośnych. Naszym celem jest wdrożenie zaplecza technologicznego do polepszenia procesów obsługi klienta i planowania kampanii reklamowych – dodał Waldemar Gasper.

Zespół Rzecznika TVP