Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.

  • Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Stanowisko TVP w sprawie „badań” firmy Attention Marketing Research

16:33, 13.07.2017
Stanowisko TVP w sprawie „badań” firmy Attention Marketing Research!!! pusty LEAD !!!

TVP z dystansem przyjęło wyniki tzw. „badania” przeprowadzonego przez firmę Attention Marketing Research. Wyniki „badań” przeprowadzonych na tak małej próbie badawczej nie mogą być uznane za reprezentatywne.


Podziel się:  Więcej
Przy tak niskiej liczebności próby wyciąganie wniosków statystycznych jest nieuprawnione.

Wartość błędu wynikającego z wnioskowania statystycznego jest na tyle wysoka, że trudno stwierdzić, który z podmiotów badania („telewizja publiczna” bądź „telewizje niepubliczne”) cieszy się większym zaufaniem.

Zestawienie w jednym zdaniu odsetka ufających telewizji publicznej w wieku powyżej 55 lat z odsetkiem deklarującym brak ufności (57%) w grupie wiekowej 35-54 to manipulacja danymi badawczymi.

Brak informacji, czy pytania dotyczące zaufania były zadawane całej grupie badanej czy tylko osobom deklarującym czerpanie informacji z telewizji również świadczy o braku profesjonalizmu pracowni badawczej. Standardem badawczym jest zadawanie pytań o wiarygodność danego medium osobom, które z niego korzystają. W tzw. „raporcie” brak informacji, jak wyłoniono grupę oceniającą wiarygodność medium, tj. czy w grupie tej nie znalazły się osoby, które nie są widzami telewizji publicznej. Byłby to dyskwalifikujący błąd metodologiczny.