- Bardzo miło mi poinformować, że Mundial okazał się wielkim sukcesem Telewizji Polskiej, zarówno pod względem rekordowej oglądalności, jak i pod względem przychodów – powiedział Prezes TVP Jacek Kurski –
Kibice zagłosowali pilotami – dodał.
Dzięki sprzedaży Mundialu wg własnej metodologii TVP osiągnęła wyniki sprzedaży wyższe o blisko 50 procent, niż możliwe byłyby do uzyskania wyłącznie przy sprzedaży pakietowej opartej o dane Nielsena. Jeślibyśmy odnieśli taką samą metodologię do ostatnich sześciu lat to TVP mogłaby teoretycznie osiągnąć przychody wyższe o nawet 2,4 mld PLN.
Telewizja Polska zarobiła na Mundialu 2018 około 10 mln netto. W sumie TVP wyemitowała prawie 900 godzin transmisji Mundialu, z czego ponad 50 procent, to były transmisje live.
64 mecze, wszystkie w antenach otwartych – w TVP1 i TVP2, oferta programowa TVP Sport poświęcona tylko temu wydarzeniu, dodatkowo mecze w jakości 4K w nowym kanale TVP 4K – tak wyglądały Mistrzostwa Świata w Piłce w Telewizji Polskiej.
Telewizja Polska odniosła historyczny sukces oglądalności Mundialu 2018 w internecie.
–
Mamy do czynienia z sukcesem, który wyznacza zupełnie nową epokę w dziedzinie online – skomentował Członek Zarządu TVP, Maciej Stanecki –
Ponad 0,5 mln ludzi oglądających transmisję to wartość niespotykana. Zanotowaliśmy wzrost liczby użytkowników o ponad 40 procent we wszystkich serwisach internetowych, nie tylko sportowych, ale i informacyjnych. Znakomitą ilość widowni stanowili nowi użytkownicy. Jesteśmy przekonani, że ci widzowie z nami zostaną – podkreślił Maciej Stanecki.
TVP osiągnęła wzrost liczby użytkowników na wszystkich serwisach o 2,37 mln, łącznie było to 8,11 mln użytkowników. W serwisach TVP użytkownicy wygenerowali 120,93 mln odsłon. Najdłuższy średni czas na użytkownika - 42 minut i 52 sekund. Dzienny rekord strony sport.tvp.pl padł 19 czerwca, było to 1,5 mln unikalnych użytkowników i 12 mln odsłon.
Stronę mundialową odwiedziło 7,8 mln użytkowników, którzy wygenerowali 55,9 mln odsłon, 59,7 mln odtworzeń materiałów wideo i 14,7 mln odtworzeń transmisji meczów (desktop, mobile, aplikacje).
Rekord oglądalności transmisji padł podczas meczu Polska – Senegal we wszystkich kanałach (strona, aplikacje mobilne TVP Sport i TVP VOD). Obejrzało go blisko 600 tys. użytkowników. Niemal równie ogromnym zainteresowaniem cieszył się mecz Japonia – Polska (580 tys. użytkowników). To dwukrotnie lepsze wyniki od dotychczasowych rekordowych – transmisji konkursu drużynowego podczas zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu (295 tys.) i towarzyskiego meczu Polska – Holandia z 2016 roku z komentarzem „Izaka” i Macieja Iwańskiego (300 tys.). To najlepiej oglądane transmisje w historii Polskiego internetu!
Strzałem w dziesiątkę okazał się też reportaż interaktywny „Projekt: Lewy”, którego rekord oglądalności wyniósł 1 mln 292 tys. użytkowników, 3 mln 625 tys. odsłon. Zanotowana została też niespotykana ilość instalacji aplikacji TVP Sport (do 15 lipca): 1 mln 95 tys., w tym w dniach 14 czerwca – 15 lipca 2018 – 591 tys. (w ciągu ostatnich 7 dni skorzystało z niej 270 tys. użytkowników). Największą oglądalność transmisji w aplikacji TVP Sport miał mecz Polska – Senegal – 81 tys. unikalnych użytkowników.