• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Orzeczenie Komisji Etyki TVP S.A. z 4.11.2010 w sprawie udziału. red. Przemysława Babiarza w materiale reklamowym.

12:08, 05.11.2010
Orzeczenie Komisji Etyki TVP S.A. z 4.11.2010 w sprawie udziału. red. Przemysława Babiarza w materiale reklamowym.Samodzielna decyzja firmy „I Like Photo Grup” o prezentacji w internecie spotu reklamowego z udziałem red. P. Babiarza stanowiła nieuprawnione odejście od niewystarczajaco precyzyjnych zapisów umowy sponsorskiej. Natychmiastowa interwencja red. P. Babiarza spowodowała zablokowanie publicznego dostępu do materiału. Komisja Etyki uważa, że nawet w przypadku wykorzystania wizerunku dziennikarza w reklamie lub sponsoringu za zgodą TVP jako pracodawcy lub strony kontraktu, wymagana jest autoryzacja materiału emisyjnego pod kątem przestrzegania zasad etyki dziennikarskiej w TVP.
Przewodniczący Komisji Etyki TVP S.A.
Michał Nekanda-Trepka
W związku z powyższym Komisja:
- obejrzała spot reklamowy prezentowany w Internecie,
- przeprowadziła rozmowę z red. Przemysławem Babiarzem,
- zapoznała się z publikacjami prasowymi i internetowymi na ten temat,
- otrzymała stanowisko red. Włodzimierza Szaranowicza – Dyrektora TVP Sport,
- otrzymała wyjaśnienia i dokumenty od Pani Sylwi Kmieć – Doradcy Klienta ds.Sponsoringu w BRiH TVP SA.
W związku z powyższym, Komisja Etyki TVP stwierdza, że red. Przemysław Babiarz działał w dobrej wierze i za wiedzą pracodawcy i nie złamał zasad etyki obowiązujących w TVP SA. Jednocześnie Komisja zwraca uwagę na niedostateczny przepływ informacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami postępowania w sprawie umowy na sponsorowanie udziału red. Przemysława Babiarza w maratonie nowojorskim i wynikającej z niej możliwości pozyskania materiałów programowych przez TVP Sport.
Samodzielna decyzja firmy „I Like Photo Grup” o prezentacji w internecie spotu reklamowego z udziałem red. P. Babiarza stanowiła nieuprawnione odejście od niewystarczajaco precyzyjnych zapisów umowy sponsorskiej. Natychmiastowa interwencja red. P. Babiarza spowodowała zablokowanie publicznego dostępu do materiału. Komisja Etyki uważa, że nawet w przypadku wykorzystania wizerunku dziennikarza w reklamie lub sponsoringu za zgodą TVP jako pracodawcy lub strony kontraktu, wymagana jest autoryzacja materiału emisyjnego pod kątem przestrzegania zasad etyki dziennikarskiej w TVP.
Przewodniczący Komisji Etyki TVP S.A.
Michał Nekanda-Trepka