• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Orzeczenie Komisji Etyki TVP S.A. w sprawie skargi p. Renaty Krawczyk na materiał wyemitowany w programie „Teleskop”

22:35, 08.06.2010
Orzeczenie Komisji Etyki TVP S.A. w sprawie skargi p. Renaty Krawczyk na materiał wyemitowany w programie „Teleskop”W związku z tym Komisja Etyki TVP S.A.:
- zapoznała się z materiałem wyemitowanym w programie Teleskop TVP Poznań z 6.05.2010;
- zapoznała się z pisemnymi wyjaśnieniami: p. Dariusza Nowakowskiego – autora i Dariusza Klincewicza – wydawcy programu Teleskop z 6.05.2010 r.

Na tej podstawie Komisja Etyki TVP S.A. orzeka co następuje:
Autor materiału i wydawca złamali Zasady etyki dziennikarskiej w TVP S.A., pkt. 14: Reklama i kryptoreklama:…„Reklamy muszą być czytelnie oddzielone od programów informacyjnych…”

Błędem materiału było podanie dwukrotnie nazwy biura turystycznego na wizytówce wypowiedzi uczestnika programu. Powinien być podpisany jako kierownik lub właściciel biura turystycznego, bez podania nazwy. Byłoby to rozwiązanie identyczne jak w wystąpieniu kobiety z wizytówką: imię nazwisko - turystka.

p.o. Przewodniczącego Komisji Etyki TVP S.A.
Stanisław Pieniak

Komisja Etyki TVP S.A. otrzymała skargę p. Renaty Krawczyk na materiał dotyczący wyjazdów turystycznych do Islandii, w związku z erupcją wulkanu wyemitowany w programie Teleskop TVP Poznań, w dniu 6 maja 2010 r. Komisja otworzyła postępowanie wyjaśniające w dniu 13.05.2010.

W związku z tym Komisja Etyki TVP S.A.:
- zapoznała się z materiałem wyemitowanym w programie Teleskop TVP Poznań z 6.05.2010;
- zapoznała się z pisemnymi wyjaśnieniami: p. Dariusza Nowakowskiego – autora i Dariusza Klincewicza – wydawcy programu Teleskop z 6.05.2010 r.

Na tej podstawie Komisja Etyki TVP S.A. orzeka co następuje:
Autor materiału i wydawca złamali Zasady etyki dziennikarskiej w TVP S.A., pkt. 14: Reklama i kryptoreklama:…„Reklamy muszą być czytelnie oddzielone od programów informacyjnych…”

Błędem materiału było podanie dwukrotnie nazwy biura turystycznego na wizytówce wypowiedzi uczestnika programu. Powinien być podpisany jako kierownik lub właściciel biura turystycznego, bez podania nazwy. Byłoby to rozwiązanie identyczne jak w wystąpieniu kobiety z wizytówką: imię nazwisko - turystka.

p.o. Przewodniczącego Komisji Etyki TVP S.A.
Stanisław Pieniak