Łącznie wyniki głosowania oraz analizy i dyskusje powyborcze śledziło w Telewizji Polskiej 3 mln 154 tys. widzów (niemal dokładnie tyle samo, ile w sobotę finał Ligi Mistrzów Real Madryt - Atletico Madryt w TVP1). Jeśli dodać do tego widownię TVN 24(503 164 widzów) i Polsatu News (137 tys. 932) oraz TVN Biznes i Świat (59 tys. 127), zainteresowanych pogłębioną interpretacją wydarzenia dzięki wyspecjalizowanym stacjom telewizyjnym było w Polsce niespełna 3 mln 854 tys. osób.
Lepiej te wyniki będą wyglądały, jeśli uwzględnić wszystkich widzów, którzy oglądali bloki wyborcze z którejkolwiek z wymienionych wyżej stacji przez co najmniej trzy minuty (tzw. łączny trzyminutowy zasięg ciągły) między godzinami 19:00 a 1:59 w nocy. Było ich 9 mln 893 tys. 155 (co przekłada się na zasięg 28 proc.), choć pamiętać trzeba, że istotna – choć niemożliwa do precyzyjnego ustalenia - cześć z tych widzów, to te same osoby przechodzące z kanału na kanał w poszukiwaniu nowych informacji i komentarzy.
Przypomnijmy, że niedzielna frekwencja wyborcza wynosząca 23,27 proc. oznacza niespełna 7 mln 780 tys. głosujących.
Centrum Informacji TVP