• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Wybory przede wszystkim w TVP

13:48, 26.05.2014
Wybory przede wszystkim w TVPŁącznie wyniki głosowania oraz analizy i dyskusje powyborcze śledziło w Telewizji Polskiej 3 mln 154 tys. widzów (niemal dokładnie tyle samo, ile w sobotę finał Ligi Mistrzów Real Madryt - Atletico Madryt w TVP1). Jeśli dodać do tego widownię TVN 24(503 164 widzów) i Polsatu News (137 tys. 932) oraz TVN Biznes i Świat (59 tys. 127), zainteresowanych pogłębioną interpretacją wydarzenia dzięki wyspecjalizowanym stacjom telewizyjnym było w Polsce niespełna 3 mln 854 tys. osób.

Lepiej te wyniki będą wyglądały, jeśli uwzględnić wszystkich widzów, którzy oglądali bloki wyborcze z którejkolwiek z wymienionych wyżej stacji przez co najmniej trzy minuty (tzw. łączny trzyminutowy zasięg ciągły) między godzinami 19:00 a 1:59 w nocy. Było ich 9 mln 893 tys. 155 (co przekłada się na zasięg 28 proc.), choć pamiętać trzeba, że istotna – choć niemożliwa do precyzyjnego ustalenia - cześć z tych widzów, to te same osoby przechodzące z kanału na kanał w poszukiwaniu nowych informacji i komentarzy.

Przypomnijmy, że niedzielna frekwencja wyborcza wynosząca 23,27 proc. oznacza niespełna 7 mln 780 tys. głosujących.


Centrum Informacji TVP

O wynikach wyborów do Parlamentu Europejskiego widzowie telewizyjni w Polsce dowiadywali się przede wszystkim dzięki TVP. Wieczór wyborczy w TVP1 gromadził średnio ponad 2 mln 400 tys. widzów przy udziałach 15,5 proc., w TVP INFO – ponad 580 tys. (udziały: 3,7 proc), a w TVP Polonia – 156 tys. (1 proc.).

 
Sondażowe wyniki wyborów prezentował Michał Adamczyk

Łącznie wyniki głosowania oraz analizy i dyskusje powyborcze śledziło w Telewizji Polskiej 3 mln 154 tys. widzów (niemal dokładnie tyle samo, ile w sobotę finał Ligi Mistrzów Real Madryt - Atletico Madryt w TVP1). Jeśli dodać do tego widownię TVN 24(503 164 widzów) i Polsatu News (137 tys. 932) oraz TVN Biznes i Świat (59 tys. 127), zainteresowanych pogłębioną interpretacją wydarzenia dzięki wyspecjalizowanym stacjom telewizyjnym było w Polsce niespełna 3 mln 854 tys. osób.

Lepiej te wyniki będą wyglądały, jeśli uwzględnić wszystkich widzów, którzy oglądali bloki wyborcze z którejkolwiek z wymienionych wyżej stacji przez co najmniej trzy minuty (tzw. łączny trzyminutowy zasięg ciągły) między godzinami 19:00 a 1:59 w nocy. Było ich 9 mln 893 tys. 155 (co przekłada się na zasięg 28 proc.), choć pamiętać trzeba, że istotna – choć niemożliwa do precyzyjnego ustalenia - cześć z tych widzów, to te same osoby przechodzące z kanału na kanał w poszukiwaniu nowych informacji i komentarzy.

Przypomnijmy, że niedzielna frekwencja wyborcza wynosząca 23,27 proc. oznacza niespełna 7 mln 780 tys. głosujących.


Centrum Informacji TVP