Twórcami spotów są: Tomasz Knittel – reżyseria, Antoni Kamiński – art director, Adam Zdeb – copywriter, Łukasz Gutt – zdjęcia, Krzysztof Woźniak – montaż, Łukasz Sztaba – muzyka, Marek Ogień – foto, Alicja Patyniak – scenografia. Można je obejrzeć także na stronach internetowych Wrocławia: http://www.wroclaw.pl/550-dni-do-esk-2016-wideo.
Przypomnijmy, że pod koniec października 2013 r. miasto Wrocław podpisało z Telewizją Polską umowę o współpracy na lata 2014-2017, obejmującą organizację corocznych koncertów sylwestrowych oraz popularyzację wydarzeń artystycznych związanych z rolą Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury (ESK).
ESK jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów Unii Europejskiej w dziedzinie kultury. Tytuł ten jest przyznawany na okres jednego roku miastom, które pomyślnie przejdą dwa etapy selekcji konkursowej, a jego główną ideą jest wzajemne poznanie, zbliżenie i dialog międzykulturowy Europejczyków. Konkurs stanowi ważny element poszukiwania nowej tożsamości jednoczącej się Europy. Tytuł ESK daje szansę na rozwój kulturalny i społeczny miasta. Stanowi również okazję do promocji kultury danego kraju.
Centrum Informacji TVP