• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP1 i TVP2 liderami weekendu. Programy Telewizji Polskiej bezkonkurencyjne

16:14, 29.04.2024
TVP1 i TVP2 liderami weekendu. Programy Telewizji Polskiej bezkonkurencyjne!!! pusty LEAD !!!

W sobotę, 27 kwietnia liderem stacji telewizyjnych w Polsce była TVP2, która osiągnęła udział w rynku oglądalności na poziomie 8,3%. Z kolei w niedzielę, 28 kwietnia najchętniej wybieraną przez widzów anteną była TVP1 (6,9% udziału stacji w rynku). Hitem okazał się serial kostiumowy Telewizji Polskiej „Matylda”, który zajął 1. miejsce wśród najchętniej oglądanych programów telewizyjnych weekendu.

 
Fot. TVP

W niedzielny wieczór, 28 kwietnia kolejny odcinek „Matyldy” śledziło w TVP1 średnio ponad 1,9 mln widzów, a stacja osiągnęła udział w rynku na poziomie 15,1%. W momencie najwyższej oglądalności serial oglądało ponad 2,2 mln widzów.

W czołówce najchętniej oglądanych tytułów weekendu znalazł się również odcinek programu „Sanatorium miłości” oraz sobotni finał show rozrywkowego TVP2 „The Voice Kids”, który w piku oglądało prawie 2 mln widzów. W telewizyjnym TOP10 weekendu znalazł się ponadto główny program informacyjny TVP – „19.30” – który od piątku do niedzieli wygrywał z „Wydarzeniami” Polsatu zarówno na antenie głównej, jak i w oglądalności łącznej (TVP1, TVP Info, TVP Polonia). Z konkurencją wygrało też „Pytanie na śniadanie” – lider programów śniadaniowych całego tygodnia (od poniedziałku do soboty) zarówno pod względem liczby widzów, jak i udziału w rynku.

W niedzielę, 28 kwietnia kolejnym odcinkiem 6. edycji programu TVP1 – „Sanatorium miłości” zainteresowało się ponad 1,7 mln widzów, a udział stacji w rynku wyniósł 14,6%. Program okazał się bezkonkurencyjny w swoim paśmie.

W sobotę widzowie licznie obejrzeli finał tegorocznej edycji show „The Voice Kids” w TVP2. Finałowy odcinek popularnego show Telewizji Polskiej był trzecim najchętniej oglądanym programem weekendu w TVP. W sobotę, 27 kwietnia program oglądało średnio 1,6 mln widzów przy udziale stacji w rynku na poziomie 14,6%. Ostatni odcinek programu okazał się liderem pasma. Przez cały sezon program w TVP2 oglądało średnio 1,5 mln widzów, a stacja miała średnio 12,6% udziału w rynku. Decyzją widzów najlepszym głosem programu uznano Michell Siwak z drużyny Nataszy Urbańskiej.

Liczną widownię zebrały także weekendowe wydania głównego programu informacyjnego Telewizji Polskiej „19.30”. W piątek, 26 kwietnia i sobotę, 27 kwietnia program w TVP1, TVP Info i TVP Polonia obejrzało łącznie ponad 1,3 mln widzów (udziały w rynku – odpowiednio – 12,7% i 13,9%), natomiast w niedzielę, 28 kwietnia było to prawie 1,6 mln widzów (udział 14,2%). Przez cały weekend program „19.30” wygrywał z „Wydarzeniami” Polsatu.

Od poniedziałku, 22 kwietnia do soboty, 27 kwietnia „Pytanie na śniadanie” w TVP2 było chętniej oglądane niż programy śniadaniowe konkurencji. Średnia widownia sześciu wydań śniadaniowego formatu Telewizji Polskiej wyniosła 332 tys. widzów, przy średnich udziałach stacji w rynku na poziomie 8%. W TOP10 najchętniej oglądanych programów telewizyjnych minionego weekendu aż pięć należało do Telewizji Polskiej.

Dane: Nielsen Media, AMR i SHR%, 4+