• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Allegro z reklamą na TVP HbbTV

09:53, 06.11.2014
Allegro z reklamą na TVP HbbTV!!! pusty LEAD !!!

Kolejna aplikacja reklamowa telewizji hybrydowej, którą można było zobaczyć w październiku na antenie Telewizji Polskiej, zaprojektowana była dla portalu zakupowego Allegro. Hasło promujące kampanię - „Sprawdź jesienne trendy”, nie tylko miało na celu zaciekawić widza, ale przede wszystkim zachęcić do interakcji w celu dokonania zakupu.

Kampania Allegro w TVP HbbTV angażowała kody QR oraz second screeny do HbbTV. Była to pierwsza kampania e-commerce, umożliwiająca przeniesienie pewnych funkcjonalności z telewizji hybrydowej do smartfona, dająca możliwość bezpośredniego zakupu produktu z telewizora.

- Platforma hybrydowa TVP oferuje reklamodawcom wcześniej niedostępne możliwości dotarcia do widza telewizji linearnej z interaktywnym komunikatem, który zaangażuje i pokaże właściwości produktu, a co więcej umożliwi dokonania zakupu – powiedział Tomasz Choroszewski, główny specjalista ds. rozwoju produktu reklamowego w Zespole ds. Internetu i mediów interaktywnych Biura Reklamy TVP S.A.. - Przykład kampanii Allegro pokazuje jak innowacyjnym i skutecznym dla reklamodawcy narzędziem jest dziś telewizja hybrydowa. Aplikacja dostępna na platformie HbbTV była promowana w postaci interaktywnej belki na ekranie podczas emisji popularnego programu „Pytania na śniadanie”. Wybierając czerwony przycisk na pilocie podczas emisji komunikatu reklamowego widz przenosił się do specjalnie stworzonej aplikacji Allegro prezentującej kategorie produktu.

W aplikacji widoczna była „karuzela” produktów znana użytkownikom ze spotów telewizyjnych. Spośród pięciu widocznych na ekranie produktów jeden był wyróżniony. Strzałki na pilocie telewizora umożliwiały zmianę preferencji użytkownika i wybór tego produktu, który wzbudził zainteresowanie. Każdy produkt można było zeskanować poprzez użycie kodu QR, co pozwalało na dokonanie zakupu w urządzeniach mobilnych, typu smart fon i tablet. Według październikowych statystyk GemiusTraffic aplikacja hybrydowa TVP dociera miesięcznie do ponad 620 tysięcy unikanych użytkowników, którzy generują ponad 50 mln odsłon.

Centrum Informacji TVP