Prezes TVP podkreślił, że staże są najlepszą drogą do poznania najnowszych telewizyjnych technologii: -
Chętnie będziemy dzielili się tą wiedzą z uczestniczkami stażu. To najwłaściwszy sposób poznania firmy i całkiem możliwe, że stanie się on wstępem do stałego zawodowego związania się z telewizją publiczną. Zależy nam także na tym, by na naszych antenach promować udział kobiet w nowych technologiach.
Telewizja Polska obejmuje stałym patronatem tę inicjatywę i przygotowuje trzymiesięczny staż dla jednej ze zwyciężczyń organizowanego po raz trzeci konkursu. Mogą w nim uczestniczyć studentki (od II roku) kierunków związanych z tą branżą. Staż jest przygotowywany w pionie mediów interaktywnych Ośrodka- TVP Technologie i będzie on prawdziwym wyzwaniem dla kobiet zainteresowanych nowatorskimi projektami internetowymi i multimedialnymi, w których łączą się najnowsze technologie, unikatowe autorskie rozwiązania i najnowocześniejsze narzędzia.
Podobne staże oferują inni partnerzy akcji, m.in. CISCO Systems Poland, SAS Institute Polska, Sygnity, Motorola Solutions Polska i Microsoft Polska.
-
Dzięki tej akcji chcielibyśmy uświadomić młodym dziewczynom, że warto stawiać na nowe technologie. Do 2020 roku będziemy potrzebowali 900 tysięcy nowych pracowników w tej branży. Mam nadzieję, że kobiety bardzo licznie znajdą się w tej grupie – powiedziała pomysłodawczyni akcji, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej
Magdalena Gaj.
Tegoroczny konkurs rozpoczyna się oficjalnie 15 marca i potrwa do 30 kwietnia. Szczegóły będą dostępne na stronie UKE ( www. uke.gov.pl w zakładce Dziewczyny ICT).
W imieniu Telewizji Polskiej akcję koordynują dwie jednostki: Ośrodek – TVP Technologie i Biuro Zarządzania Kapitałem Ludzkim.
Centrum Informacji TVP