Nowe pismo jest skierowane do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Znajdują się w nim historyjki i malowanki, kolorowe łamigłówki, lekcje języka angielskiego oraz mnóstwo dobrej i angażującej dzieci zabawy.
„TVP ABC” to również inspirujący magazyn dla rodziców, którzy poprzez mądrą zabawę będą mogli rozwijać umiejętności swoich dzieci i pogłębiać ich wiedzę. Każdy dział magazynu zawiera wartościowe porady, dotyczące wychowania i pomysły na wspólne spędzanie czasu, które wzmacniają więź z dzieckiem. Bohaterami łamigłówek i zabaw są postacie znane dzieciom z Anteny TVP ABC – literki-zwierzaczki.
Do każdego wydania pisma będzie dołączony atrakcyjny prezent. W pierwszym numerze to zestaw naklejek i tzw. znikopis. Redaktor prowadzącą nowy magazyn jest Katarzyna Michalczak. Magazyn kosztuje 8,99 zł, ma szytą oprawę i 34 strony objętości.
TVP ABC to najmłodsza, bo zaledwie roczna stacja dla dzieci w wieku od czterech do 12 lat. Jako jedyna z emitowanych w Polsce nie pokazuje żadnych scen przemocy i agresji, ani żadnych treści, które nie są odpowiednie dla dzieci w tej grupie wiekowej. Znaczna część jej oferty jest oparta na wielkim dorobku polskich artystów i twórców, wzbogaconym o najlepsze produkcje zagraniczne.
Szczególną wagę TVP ABC przykłada do edukacji, w tym również tej zapoznającej bardzo młodych ludzi z polską tradycją, historią i kulturą. Dlatego cieszy się ona ogromną popularnością wśród dzieci i rodziców; od samego początku prześcignęła w oglądalności „stare”, sprawdzone marki telewizyjne, jak MiniMini+, Disney Channel czy Cartoon Network. Plasuje się w ścisłej czołówce wszystkich polskich kanałów tematycznych, z udziałem rzędu co najmniej 0,8 proc i codzienną widownią przekraczającą znacznie 50 tys. widzów.
Ma też już znakomicie odbieraną własną stronę internetową, pierwsze bezpłatne i dostępne na wszystkich urządzeniach gry edukacyjne – jest zatem tradycyjna w dobrym tego słowa rozumieniu i zarazem bardzo nowoczesna, równocześnie bezpieczna i przyjazna a zarazem - multimedialna. Jedynym problemem jej potencjalnych widzów jest fakt, że mimo wielokrotnych obietnic nadal nie zdecydował się na jej udostępnienie Cyfrowy Polsat.
Centrum Informacji TVP