• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Oświadczenie Rzecznika Prasowego TVP dotyczące "Telekamer 2008"

11:58, 01.09.2008
Oświadczenie Rzecznika Prasowego TVP dotyczące "Telekamer 2008"Za sprawą poniedziałkowej transmisji publiczna Dwójka bezapelacyjnie wygrała z komercyjnymi stacjami, stając się na ponad dwie godziny tzw. stacją pierwszego wyboru. Możemy z satysfakcją odnotować, że po raz kolejny, wobec wielomilionowej publiczności, TVP S.A. dała dowód profesjonalizmu i sprawności organizacyjnej.

Niezależnie od wyników tego rodzaju plebiscytów i liczby statuetek zgromadzonych przez tę czy inną stację nadal najważniejsze dla TVP S.A. pozostaje głosowanie pilotami jako najbardziej wymierny dowód przywiązania i szacunku zróżnicowanej polskiej widowni. Widownia ta od wielu miesięcy masowo śledzi losy bohaterów takich produkcji telewizji publicznej, jak choćby kultowy serial „Ranczo” w TVP1 (marzec 2007 r. - 7 362 tys., udziały – 42 proc.), który w plebiscycie „Telekamer” uplasował się na wysokim, ale drugim miejscu. Potwierdzeniem ustabilizowanego poziomu popularności TVP S.A. jest m.in. fakt, iż na liście 20 programów o największej widowni w 2007 r. aż 18 tytułów to produkcje telewizji publicznej. Co charakterystyczne, we wspomnianej dwudziestce nie zmieścił się żaden z laureatów „Telekamer 2008” reprezentujących stacje komercyjne.

Wysoki stopień aktywności czy zorganizowania widowni jest na pewno istotny w plebiscytach. W strategii nadawców publicznych adresujących swoją ofertę do wielopokoleniowej i zróżnicowanej społecznie widowni nie może być traktowany jako wartość sama w sobie. Z tych względów TVP S.A. z dystansem przyjmuje komentarze tzw. „niezależnych” ekspertów, według których TVN „znokautował” telewizję publiczną przyciągającą „widownię większą, ale bierną”.



Aneta Wrona
Rzecznik Prasowy TVP S.A.

W związku z dzisiejszymi publikacjami prasowymi dotyczącymi tegorocznej edycji „Telekamer” informujemy, że Telewizja Polska S.A. nie kwestionuje wyników tego popularnego plebiscytu. Cieszy nas, że jakość transmisji przygotowanej przez TVP2 została bardzo wysoko oceniona zarówno przez recenzentów, jak i widzów, którzy tłumnie zasiedli przed odbiornikami (7,2 mln widzów, udziały – 47 proc.).

Za sprawą poniedziałkowej transmisji publiczna Dwójka bezapelacyjnie wygrała z komercyjnymi stacjami, stając się na ponad dwie godziny tzw. stacją pierwszego wyboru. Możemy z satysfakcją odnotować, że po raz kolejny, wobec wielomilionowej publiczności, TVP S.A. dała dowód profesjonalizmu i sprawności organizacyjnej.

Niezależnie od wyników tego rodzaju plebiscytów i liczby statuetek zgromadzonych przez tę czy inną stację nadal najważniejsze dla TVP S.A. pozostaje głosowanie pilotami jako najbardziej wymierny dowód przywiązania i szacunku zróżnicowanej polskiej widowni. Widownia ta od wielu miesięcy masowo śledzi losy bohaterów takich produkcji telewizji publicznej, jak choćby kultowy serial „Ranczo” w TVP1 (marzec 2007 r. - 7 362 tys., udziały – 42 proc.), który w plebiscycie „Telekamer” uplasował się na wysokim, ale drugim miejscu. Potwierdzeniem ustabilizowanego poziomu popularności TVP S.A. jest m.in. fakt, iż na liście 20 programów o największej widowni w 2007 r. aż 18 tytułów to produkcje telewizji publicznej. Co charakterystyczne, we wspomnianej dwudziestce nie zmieścił się żaden z laureatów „Telekamer 2008” reprezentujących stacje komercyjne.

Wysoki stopień aktywności czy zorganizowania widowni jest na pewno istotny w plebiscytach. W strategii nadawców publicznych adresujących swoją ofertę do wielopokoleniowej i zróżnicowanej społecznie widowni nie może być traktowany jako wartość sama w sobie. Z tych względów TVP S.A. z dystansem przyjmuje komentarze tzw. „niezależnych” ekspertów, według których TVN „znokautował” telewizję publiczną przyciągającą „widownię większą, ale bierną”.



Aneta Wrona
Rzecznik Prasowy TVP S.A.