Za sprawą poniedziałkowej transmisji publiczna Dwójka bezapelacyjnie wygrała z komercyjnymi stacjami, stając się na ponad dwie godziny tzw. stacją pierwszego wyboru. Możemy z satysfakcją odnotować, że po raz kolejny, wobec wielomilionowej publiczności, TVP S.A. dała dowód profesjonalizmu i sprawności organizacyjnej.
Niezależnie od wyników tego rodzaju plebiscytów i liczby statuetek zgromadzonych przez tę czy inną stację nadal najważniejsze dla TVP S.A. pozostaje głosowanie pilotami jako najbardziej wymierny dowód przywiązania i szacunku zróżnicowanej polskiej widowni. Widownia ta od wielu miesięcy masowo śledzi losy bohaterów takich produkcji telewizji publicznej, jak choćby kultowy serial „Ranczo” w TVP1 (marzec 2007 r. - 7 362 tys., udziały – 42 proc.), który w plebiscycie „Telekamer” uplasował się na wysokim, ale drugim miejscu. Potwierdzeniem ustabilizowanego poziomu popularności TVP S.A. jest m.in. fakt, iż na liście 20 programów o największej widowni w 2007 r. aż 18 tytułów to produkcje telewizji publicznej. Co charakterystyczne, we wspomnianej dwudziestce nie zmieścił się żaden z laureatów „Telekamer 2008” reprezentujących stacje komercyjne.
Wysoki stopień aktywności czy zorganizowania widowni jest na pewno istotny w plebiscytach. W strategii nadawców publicznych adresujących swoją ofertę do wielopokoleniowej i zróżnicowanej społecznie widowni nie może być traktowany jako wartość sama w sobie. Z tych względów TVP S.A. z dystansem przyjmuje komentarze tzw. „niezależnych” ekspertów, według których TVN „znokautował” telewizję publiczną przyciągającą „widownię większą, ale bierną”.
Aneta Wrona
Rzecznik Prasowy TVP S.A.