Jesienią w Dwójce zadebiutuje nowy cieszący się zainteresowaniem w wielu krajach program, oparty na docenianym formacie BBC pt. „Honey, We Are Killing The Kids”. Będzie to misyjna produkcja, promująca właściwe nawyki żywieniowe dzieci i młodzieży, walkę z otyłością oraz zdrowy, aktywny styl życia.
Bohaterami programu są rodziny z dziećmi w wieku od 6 do 15 lat, które borykają się z nadwagą czy otyłością lub odwrotnie – z syndromem „niejadka”. Rodziny, które nie są w stanie poradzić sobie z problemem, nie stać ich na poradę dietetyka albo po prostu nie wiedzą, że mogą skorzystać z fachowej pomocy. Domy, gdzie zbyt małą wagę przywiązuje się do aktywności fizycznej dzieci, a życie zbyt często skupia się wokół telewizora czy komputera.
Kamery – zaczynając od śniadania – będą towarzyszyć bohaterom cyklu przez cały dzień: w czasie, kiedy dzieci są w szkole, w trakcie obiadu, zajęć pozaszkolnych, wolnego czasu, kolacji. Dowiemy się jak wygląda ich dzień, jak żywią się w domu, co podjadają poza nim, jakie aktywności im towarzyszą. Rodzice otrzymają informację zwrotną, a za sprawą sugestywnej, komputerowej wizualizacji będą mieli okazję unaocznić sobie, w jakiej kondycji będzie ich pociecha, kiedy dorośnie.
Następnie pod okiem specjalistów (pediatrów, dietetyków, psychologów), wdrożony zostanie radykalny „plan naprawczy“. Domowników czeka prawdziwa rewolucja. Zmianie ulegnie nie tylko menu całej rodziny, ale również rozkład dnia, sposób spędzania wolnego czasu, a nawet przestrzeń domowa. Z dziecięcych pokoi poznikają telewizory, a w planie tygodnia znajdzie się miejsce na aktywności sportowe: grę w piłkę, wspinaczkę, pływanie, jazdę konną i inne. Zaproszeni do programu psychologowie, a także trenerzy sportowi zadbają o podniesienie samooceny dzieciaków. Młodzi bohaterowie będą też mieli okazję spotkać się ze swoimi idolami – gwiazdami sportu albo estrady, którzy dostarczą potrzebnej im motywacji i zmobilizują w chwilach słabości lub zniechęcenia. Cały proces będzie przebiegał pod czujnym okiem kamer, ale przede wszystkim specjalistów ds. żywienia i zdrowia, a jego wymiernym efektem będzie sukces i nagroda w postaci nowego, lepszego stylu życia. Wszystko to w imię troski rodziców o przyszłość swoich pociech i najlepiej pojętej miłości do najbliższych.
Program „Kochanie, ratujmy nasze dzieci“ to jeden z pierwszych wspólnych projektów BBC Worldwide i Telewizji Polskiej, który powstanie na mocy podpisanego przez obydwu nadawców porozumienia o współpracy handlowej.