Od piątku do niedzieli, w trzy ostatnie dni wizyty papieskiej w Polsce TVP1 nadal była liderem na rynku udziałów w grupie ogólnej 4+, a w sobotę i niedzielę również w grupie komercyjnej. Wśród ogółu badanych TVP1 uzyskała w piątek 11,7 proc. udziałów, w sobotę 10,8 proc., a w niedzielę 13,9 proc. W weekend w rankingu oglądalności drugie miejsce zajęła TVP INFO z udziałami 8 proc. w sobotę i 9,1 proc. w niedzielę - zdecydowanie wyprzedzając TVN24. Udziały TVP INFO podczas Światowych Dni Młodzieży to najwyższe udziały tej stacji w jej historii (od września 2013 r.), a niedzielny wynik (9,1%) to rekord stacji.
Wśród najchętniej oglądanych pozycji programowych TVP w dniach 29-31 lipca dominowały programy informacyjne i relacje ze Światowych Dni Młodzieży w Krakowie. Największą widownię zgromadziły:
• w piątek, 29 lipca 2016: Wiadomości TVP1 wyemitowane o 19:42 (2,8 mln widzów, udz. 24,2 proc.) oraz transmisja ze spotkania papieża Franciszka z młodzieżą w oknie papieskim (TVP1, wid. 2,3 mln; udz. 18,4 proc.),
• w sobotę, 30 lipca 2016: Teleexpress (1,8 mln, udz. 24,4 proc.) oraz transmisja ze ŚDM w TVP1 (1,6 mln, udz. 14,4 proc.)
• w niedzielę, 31 lipca 2016: Wiadomości (3,2 mln, udz. 25proc.) oraz transmisje ze ŚDM w TVP1 o g. 18:20 (2,1 mln, udz. 17,3 proc.) i 16:50 (2 mln, udz. 20,1proc.).
Światowe Dni Młodzieży to jedno z największych wydarzeń medialnych pod względem zaangażowania środków i rozmachu przedsięwzięcia w historii Telewizji Polskiej. TVP produkowała sygnał telewizyjny w najwyższej jakości HD ze wszystkich miejsc, które odwiedził Papież, m.in. z Częstochowy, krakowskich Błoni, Brzegów i Auschwitz-Birkenau.
Skalę tego przedsięwzięcia najlepiej prezentują liczby. Do obsługi medialnej Światowych Dni Młodzieży Telewizja Polska wykorzystała sprzęt i specjalistów z Polski i z zagranicy. Nad kompleksową obsługą medialną tego przedsięwzięcia czuwało ponad 1000 osób. Pracowały 24 wozy transmisyjne, oraz 23 stacje satelitarne, poprzez które nadawany był sygnał na cały świat.
- Pokazaliśmy, że w najważniejszych momentach Telewizja Polska jest dla Polaków źródłem informacji i medium, któremu najbardziej ufają – podsumował Jacek Kurski, prezes zarządu TVP SA.
Centrum Informacji TVP