Znakomite wyniki inauguracji dziesiątego sezonu „Barw szczęścia” wskazują na trafność taktycznego rozwiązania, zastosowanego w tym roku przez Telewizję Polską. Najnowszy sezon „Barw szczęścia” wystartował już 22 sierpnia, czyli o tydzień wcześniej niż większość jesiennych premier TVP. Manewr ten pozwolił Dwójce wykorzystać w pełni efekt zaskoczenia i nowości – serial systematycznie przez tydzień budował widownię w obu grupach (4+ i 16-59), co pozwoliło mu osiągnąć lepszy wynik i wygraną z konkurencją.
Dwójka w paśmie emisji „Barw szczęścia” pozostaje od 22 - 31 sierpnia absolutnym liderem, wyprzedzając stację TVN, emitującą w tym czasie serial „Na Wspólnej”, o blisko 5 punktów proc. wśród ogółu widzów.
Wynik „Barw szczęścia” z 31 sierpnia br. był wyższy od TVN („Na Wspólnej”) o 10 punktów proc. wśród ogółu i 6 punktów proc. w grupie komercyjnej.
Dzięki premierom „Barw szczęścia” oraz nowym odcinkom innego serialu - „Na sygnale” - nadawanym w tygodniu od 22 – 26 sierpnia (średnia widownia 1,7 mln i udział 13%) TVP2 zyskała wyraźną przewagę nad pozostałymi nadawcami jeszcze przed startem ramówki jesiennej.
Producentem serialu „Barwy szczęścia” jest firma Artrama. Serial na antenie TVP2 emitowany jest od 27 września 2007 r.
(Centrum Informacji TVP)