TVP1 jest anteną, która mimo zaostrzającej się rywalizacji rynkowej może poszczycić się wierną widownią, która decyduje o jej czołowej pozycji w kraju. O lojalności widzów Jedynki można się było ponownie przekonać w niedzielę 11 września, gdy antena zgromadziła w grupie 4+ najwyższe udziały dnia –
11,9 proc., przy 9,8 proc., Polsatu i 10,0 proc. TVN.
Jedynka zapracowała na bardzo dobry wynik przede wszystkim kilkoma silnymi tytułami, które od lat skutecznie budują jej markę. Wśród nich szczególną pozycję zajmuje „Ranczo”. Drugi odcinek 10. serii zgromadził widownię liczącą prawie 4,8 mln osób (udz. 30,1 proc., grupa 4+). Sympatia widzów dla „Rancza” jest tak wielka i stabilna, że serial swobodnie dystansuje rozrywkowe pozycje proponowane przez konkurencję, gwarantując TVP1 pierwsze miejsce w TOP 20 najlepiej oglądanych programów niedzieli.
Podobnie rzecz się ma z kolejnym sezonem programu rozrywkowego TVP1 pt. „Rolnik szuka żony”, którego drugi odcinek przyciągnął ponad 3,8 mln widzów (udz. 26,0 proc. grupa 4+), co dało mu wysokie, drugie miejsce w Top 20. Miłosne perypetie rolników i rolniczek, rozpoczęte tydzień temu w premierowym odcinku nowej serii, mają niezmiennie dużą siłę przyciągania dla widzów.
Trzecie miejsce w Top 20 najlepiej oglądanych programów minionej niedzieli należy do głównego wydania „Wiadomości” TVP1 (prawie 3,1 mln widzów, przy 23,0 proc. udziałów, grupa 4+). Po raz kolejny okazuje się, że najważniejszy program informacyjny Telewizji Polskiej stanowi dla Polaków podstawowe źródło wiedzy o bieżących wydarzeniach społeczno-politycznych.