• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP Historia wśród laureatów Created in Poland Superbrands 2016/17

14:06, 18.11.2016
TVP Historia wśród laureatów Created in Poland Superbrands 2016/17!!! pusty LEAD !!!

Międzynarodowa organizacja Superbrands, działająca od ponad 20 lat w 80 krajach na całym świecie, już po raz jedenasty wyróżniła najsilniejsze marki konsumenckie w Polsce. Wyróżnienie dla TVP Historia wręczono podczas uroczystej Gali Książki Historycznej Roku, która odbyła się w głównej siedzibie Telewizji Polskiej w czwartkowy wieczór 17 listopada.

 
Dyrektor Piotr Gursztyn

Obok TVP Historia uhonorowano także takie stacje, jak m.in. Discovery, HBO, National Geographic Channel, Polsat, TVN24 czy Ale Kino+.

W imieniu TVP Historia wyróżnienie odebrał jego dotychczasowy dyrektor, Piotr Gursztyn. Dyrektor Gursztyn, obejmujący obecnie stanowisko dyrektora Biura Koordynacji Programowej TVP, nie ukrywał satysfakcji, że dedykowana historii stacja telewizji publicznej znalazła się w elitarnym gronie najsilniejszych polskich marek. Na jej pozycję złożyły się zaufanie widowni, wysoka jakość oferty programowej oraz przekonanie, że historia, w tym przede wszystkim współczesna, jest dziedziną, której nie wolno zamykać w niszy pracowni naukowych. O tym, że dziennikarze, wydawcy i twórcy związani z TVP Historia potrafili znaleźć atrakcyjny sposób opowiadania o przeszłości Polski i świata narzędziami telewizyjnymi świadczy także fakt, iż TVP Historia jest w obecnej ramówce jesiennej zdecydowanym liderem spośród kanałów historyczno-populano-naukowych dostępnych na naszym rynku.

Prestiżowe tytuły Created in Poland Superbrands 2016/17 trafiły wyłącznie do najwyżej ocenionych polskich Marek. Wyłonione zostały one podczas Tegorocznego Procesu Certyfikacji Superbrands składającego się z badania, przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na próbie ponad 15 tysięcy polskich konsumentów, oraz ocen ekspertów Rady Marek. Jedynie marki, które były wyjątkowo chętnie rekomendowane przez konsumentów i jednocześnie ocenione pozytywnie przez ekspertów na wymiarach przejrzystości oraz wyróżnialności, miały szansę na uzyskanie tytułu.

12 października 2016 r. odbyły się obrady Rady Marek Superbrands. Radę tworzy 48 ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w marketingu i budowie marek. Ich zadaniem była ocena spójności – przejrzystości działań marketingowych marki oraz wyróżnialności marki na tle konkurencji. Na podstawie ocen ekspertów powstał indeks eksperckiej siły marki. Na końcowy wynik w 70 procentach składał się indeks konsumenckiej siły marki, a w 30 procentach indeks eksperckiej siły marki.