W 1996 roku Zgromadzenie Ogólne ogłosiło dzień 21 listopada Światowym Dniem Telewizji, upamiętniając w ten sposób obrady pierwszego Światowego Forum Telewizji w siedzibie głównej ONZ . Zgromadzenie zachęciło państwa członkowskie, aby obchodziły Światowy Dzień Telewizji w drodze wymiany programów telewizyjnych poświęconych zagadnieniom pokoju, demokratyzacji, kultury, bezpieczeństwa oraz rozwoju społecznego i gospodarczego.
Obchody są okazją do przybliżenia odbiorcom historii telewizji, jej rozwoju, możliwości, jakie ze sobą niesie oraz jej znaczenia społecznego, w tym przyczyniania się do postępu i poprawy warunków życia. Jest to także okazja do refleksji nad tym, jak telewizja może promować wartości, służyć kulturze i edukacji, zapewniać bezpieczeństwo w korzystaniu z treści audiowizualnych.
Tegoroczna edycja skupi się na ogromnym rozwoju technologicznym przemysłu telewizyjnego. Pod hasłem „Kochamy Telewizję”, europejskie i światowe stacje telewizyjne wyemitują 30’’ spot, odnoszący się do sposobu korzystania z telewizji przez dzisiejszych odbiorców w dobie nowoczesnych technologii. Widownia na całym świecie ogląda dziś programy telewizyjne nie tylko na tradycyjnych odbiornikach, ale korzysta także z urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe, komputery czy tablety. Wysokiej jakości program telewizyjny jest w stanie generować ogromne emocje i dostarczać informacji coraz większej liczbie odbiorców.
Także z myślą o upowszechnianiu sympatii do telewizji pośród użytkowników mediów społecznościowych, pojawią się w nich związane z tym wydarzeniem specjalne hashtagi: #WeLoveTV i #WorldTVDay. Emisji okolicznościowego spotu towarzyszą dedykowane obchodom święta programy, dyskusje, warsztaty, imprezy publiczne, z udziałem widzów i sympatyków współczesnej telewizji.
Międzynarodowy spot został zaadaptowany na potrzeby akcji w celu wzmocnienia nowoczesnego wizerunku Telewizji Polskiej jako ważnego nadawcy liczącego się na światowym rynku. TVP już po raz czwarty włączyła się w obchody tego międzynarodowego święta.