Telewizja Polska potwierdza swoją dominację w jednym z najbardziej prestiżowych gatunków telewizyjnych, jakim jest program informacyjny. Świadczy o tym fakt, że od dłuższego czasu dwa programy TVP systematycznie plasują się w ścisłej czołówce. We wrześniu i październiku 2016 roku pozycję lidera oglądalności zajmowały „Wiadomości” TVP1. W trakcie listopada liderem została inna ważna marka telewizji publicznej, czyli
„Teleexpress”.
Średnia oglądalność
„Teleexpressu” z pierwszych 22 dni listopada to blisko 3,6 mln widzów i 30 proc. udziałów (grupa 4+). Najwyższą oglądalność, ponad 4,2 mln widzów (udziały 30,4 proc.)
„Teleexpress” zanotował 11 listopada. Charakterystyczne, że rekord ten padł w Narodowe Święto Niepodległości, którego obchody Telewizja Polska transmitowała bardzo obszernie. Tego dnia „Teleexpress” był najlepiej oglądanym programem wśród programów informacyjnych w Polsce w listopadzie br.
Warto zaznaczyć też, że w trakcie 22 listopadowych wydań,
„Teleexpress” zgromadził przed telewizorami największą widownię spośród wszystkich serwisów informacyjnych.
Powrót
„Teleexpressu” na pozycję lidera programów informacyjnych nastąpił po okresie istotnych zmian w jego zespole redakcyjnym. Od sierpnia br. redakcją kieruje Klaudiusz Pobudzin. Po rezygnacji Macieja Orłosia w gronie prezenterów znaleźli się Michał Cholewiński (od września) oraz Rafał Patyra (od początku listopada).
Sukcesy
„Wiadomości” i
„Teleexpressu” wskazują, że TVP jest dla Polaków głównym źródłem wiedzy o wydarzeniach krajowych i zagranicznych.