Rozpoczęcie współpracy z innymi stacjami telewizyjnym to efekt realizacji ogłoszonej wiosną br. strategii wzmocnienia pozycji Biura Reklamy TVP na rynku reklamowym.
Współpraca z TVS to pierwszy widoczny przejaw rozbudowy zakresu działalności Biura Reklamy TVP – informuje członek Zarządu TVP Maciej Stanecki. – Postanowiliśmy zdyskontować nasze wyjątkowe 25-letnie doświadczenie, lepiej wykorzystać potencjał wysoce wykwalifikowanego zespółu eksperckiego i doskonałe zaplecze technologiczne. Znacząco rozwijamy też naszą ofertę brokerską dla wydawców internetowych. Biuro Reklamy TVP było prekursorem rynku reklamy Polsce, chcemy żeby ponownie stało się jednym z wiodących podmiotów na rynku i wyznaczało dobre standardy dla branży.
Bardzo cieszę się z tego, że pierwszym partnerem w obszarze obsługi reklamowej stacji telewizyjnych jest właśnie TVS. To stabilny, wiarygodny i bardzo wartościowy nadawca. Ludzie z TVS udowodnili, że dobrą strategią programową można z pozycji stacji regionalnej skutecznie zawalczyć o serca ogólnopolskiego widza – podkreśla Stanecki.
Dla TVS współpraca z TVP to możliwość dalszego rozwoju na rynku telewizyjnym w Polsce. Jest dla mnie zaszczytem, że jako pierwsza stacja komercyjna będziemy współpracować z tak wiarygodnym i doświadczonym partnerem. TVP traktujemy jako starszą siostrę, która pomoże nam w dalszym rozwoju. Mamy nadzieję, że w najbliższych latach do oferty brokerskiej TVP dołączą kolejne stacje i cieszę się bardzo, że jesteśmy pierwszą stacją, która na tym polu rozpoczęła współpracę z Telewizją Polską. Jestem głęboko przekonany, że będziemy planować i realizować również inne wspólne projekty, wykraczające poza sprzedaż czasu reklamowego - informuje Prezes TVS Arkadiusz Hołda.
TVS to obecny na rynku od 2008 roku kanał o charakterze uniwersalnym z ofertą programową skierowaną do ogólnopolskiego widza, jednak o unikalnym regionalnym charakterze. Obecnie stacja dostępna jest w naziemnym odbiorze DVB-T w aglomeracji śląskiej, wszystkich platformach cyfrowych oraz w ponad 300 sieciach kablowych na terenie Polski. Dociera do ponad 64 proc. polskich gospodarstw domowych.
Telewizja Polska przejmuje rolę brokera TVS od telewizji TVN, które obsługuje TVS obecnie.
Biuro Reklamy TVP funkcjonuje na rynku reklamowym od 26 lat, co czyni je najbardziej doświadczonym biurem sprzedaży reklamy w telewizji w Polsce.
Aktualnie prowadzi sprzedaż reklam i akcji specjalnych w telewizji, Internecie, telewizji hybrydowej (HBB TV) oraz w Telegazecie.
TVS jest pierwszą stacją telewizyjną, jaką będzie obsługiwało TVP jako broker. Do tej pory – obecnie również – Telewizja Polska prowadziła działania brokerskie dla Polskiego Radia (sprzedaż reklamy w Internecie).