Tegoroczna jesień, obfitująca w wydarzenia głęboko poruszające polską opinię publiczną, przyniosła wzrost zainteresowania ofertą stacji informacyjnych. Widać to szczególnie na przykładzie TVP INFO, które mniej więcej od połowy grudnia osiągało wysokie wyniki, cały czas oscylując wokół 4,2 - 5,3 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Co charakterystyczne, znaczący wzrost wyników TVP INFO nastąpił 13 grudnia, w 35. rocznicę wprowadzenia stanu wojennego w Polsce, gdy stacja odnotowała 4,7 proc. udziałów.
Od 19 grudnia, dnia zamachu terrorystycznego w Berlinie, którego pierwszą ofiarą był Polak, wyniki te jeszcze wzrosły. W wieczór zamachu to właśnie TVP INFO było stacją, która zgromadziła najwyższą średnią minutową widownię. O godz. 22:13 program specjalny TVP INFO śledziło ponad 1,28 mln widzów, zaś jego udziały dzienne sięgnęły 5,3 proc., co było rekordem tej stacji w obecnym sezonie ramówkowym. Wyniki te nie pozostały oczywiście bez wpływu na sumaryczny, grudniowy wynik TVP INFO. Jest on znacząco lepszy - do 21 grudnia średnia udziałów głównego kanału informacyjnego telewizji publicznej wynosi 3,81 proc. (grupa 4+).
Na bardzo dobre wyniki TVP INFO jesienią 2016 r. złożyła się także duża popularność jego cyklicznych programów. Według danych Nielsen Audience Measurement najchętniej oglądaną w trakcie ostatnich 4 miesięcy pozycją wśród polskich stacji newsowych był emitowany w TVP INFO „Teleexpress Extra”. 11 listopada, w Narodowy Dzień Niepodległości, serwis ten przyciągnął 1,41 mln widzów, co było rekordem obecnej ramówki jesiennej.
Co istotne, rosnącą oglądalność odnotowują też programy wprowadzone na antenę TVP INFO w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Wśród 10 najpopularniejszych jesienią 2016 r. pozycji programowych TVP INFO pojawiają się aż trzy nowości: „Świat extra”, „W tyle wizji” oraz „Studio Polska”.
„Świat extra”, obecny na antenie od 1 marca br., to przegląd najciekawszych informacji z zagranicy, propozycja dla osób, które nie lubią konwencji i cenią nieszablonowe spojrzenie na świat. Prowadzą go Marta Budzyńska-Giersz, Sandra Meunier i Marcin Przasnek. Najwięcej widzów program przyciągnął w dzień szczególny dla Polaków - 1 listopada 2016 roku – ustanawiając rekord widowni wynoszący 965 tys. widzów (grupa 4+).
„W tyle wizji”, emitowany od 1 kwietnia br., ma charakter publicystyczno-satyryczny i stanowi podsumowanie najważniejszych wydarzeń dnia przez parę prowadzących – satyryków i felietonistów. Po zakończeniu programu emitowany jest „W tyle wizji extra” (od 1 października br.) w którym nacisk położony jest na rozmowy z widzami. Prowadzącymi są: autor Marcin Wolski oraz Magdalena Ogórek, Dorota Łosiewicz, Rafał Ziemkiewicz, Krzysztof Feusette, Wiktor Świetlik, Stanisław Janecki, Łukasz Warzecha. Rekord oglądalności „W tyle wizji” nastąpił 16 grudnia i wynosił 825 tys. widzów.
„Studio Polska”, na antenie od 30 kwietnia br., jest propozycją publicystyczna, realizowaną na żywo w budynku Telewizji Polskiej, z pełnoprawnym udziałem publiczności i wszystkich uczestników, którzy akceptują reguły debaty. Ideę programu da się sprowadzić do jednego zdania: szukamy punktów wspólnych, tego co nas łączy. Program prowadzą Katarzyna Matuszewska i Maciej Pawlicki. Rekord oglądalności – 814 tys. widzów - padł także w trakcie bardzo korzystnego dla TVP INFO grudnia 2016 r.