Boże Narodzenie 2016 r. potwierdziło popularność programów skupionych w Grupie TVP, która z wynikiem 28,13 proc. udziałów (gr. 4+) i z dużą przewagą nad konkurencyjnymi grupami mediowymi okazała się liderem tych Świąt.
Na wysoki wynik Grupy Telewizji Polskiej wpłynęła oglądalność TVP1 i jej stałych pozycji programowych: „Wiadomości” (ponad 4 mln widzów, udziały 24,8 proc.) oraz „Teleexpressu” (ponad 3,8 mln, udziały 27, 7 proc.). Rekord w Święta i w jesiennej ramówce, z 20,8 proc. udziałem oraz przy 3,2 miliona widzów, odnotowało świąteczne wydanie teleturnieju „Jaka to melodia ” z występem Zbigniewa Wodeckiego. Popularnością (2,9 mln, udziały 22,5 proc.) cieszyły się także – w drugi dzień Świąt – Mistrzostwa Polski w Skokach Narciarskich, które pod nieobecność Kamila Stocha wygrał Piotr Żyła. Na wynik TVP1 w drugi dzień Świąt istotny wpływ miało też powodzenie koncertu najpiękniejszych kolęd pt. „Bracia patrzcie jeno”, którego gospodarzem była grupa Pectus (2,5 mln, udziały 17,1 proc.).
Wśród 10 najchętniej oglądanych podczas Bożego Narodzenia pozycji programowych aż sześć należało do Telewizji Polskiej. Co charakterystyczne, w ścisłej czołówce TOP 10 znalazły się renomowane programy informacyjne TVP – „Wiadomości” i „Teleexpress”- a obok nich wydanie specjalne rozrywkowego hitu Jedynki „Rolnik szuka żony”.
W pierwszym dniu Świąt rekordowy wynik, z udziałami 2,42 proc., odnotował kanał TVP Rozrywka. To rekord tego kanału od początku jego emisji, tj. 15 kwietnia 2013 r., osiągnięty m.in. dzięki wysokiej oglądalności kabaretów. Duże udziały osiągnęły też w drugi dzień Świąt kanał TVP Kultura (1,01 proc.) oraz w pierwszy - TVP HD z 0,76 proc.