• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Biało-czerwony triumf w TVP1

13:39, 23.01.2017
Biało-czerwony triumf w TVP1!!! pusty LEAD !!!

Dzięki rekordowej oglądalności triumfów polskich skoczków w zakopiańskim konkursie Pucharu Świata weekend 21 – 22 stycznia 2017 r. należał do Jedynki.

 
Kamil Stoch (w środku) wygrał konkurs Pucharu Świata w Zakopanem. Foto: PAP

- Jeśli to jest sen, chciałbym, żeby trwał jak najdłużej – powtarzali za zwycięskim Kamilem Stochem rozemocjonowani dziennikarze Telewizji Polskiej, którzy relacjonowali wydarzenia zakopiańskiego konkursu Pucharu Świata. Biało-czerwona magia Zakopanego oczarowała wszystkich zawodników, komentatorów i widzów, zgromadzonych zarówno pod Wielką Krokwią, jak i przed telewizorami.

Zakopiańskie zmagania zostaną w pamięci kibiców z wielu powodów, a na pewno – jako najliczniej – przynajmniej dotychczas - oglądany konkurs bieżącej edycji Pucharu Świata w skokach narciarskich. Najwięcej widzów przyciągnęła zakończona triumfem Kamila Stocha rywalizacja indywidualna – w niedzielę 22 stycznia transmisję w TVP1 śledziło, w szczytowym, rozstrzygającym o podium momencie, 8,2 mln Polaków, co przełożyło się na rekordowe 53% udziałów. Średnia widownia wyniosła 6 mln 793 tys. widzów, przy udziałach 45,8%.

Niewiele mniejsze wartości dotyczyły transmisji z sobotniego konkursu drużynowego. W szczytowym momencie, sięgnęły one 7,3 mln widzów i 50,9% udziałów. Średnia widownia wyniosła 5 mln 852 tys., udziały – 43,9%.

Dobrą oglądalność zakopiańskich zawodów na swojej antenie odnotował też TVP Sport.

Rekordowe oglądalności dwóch dni podtatrzańskiego konkursu miały oczywisty wpływ na udziały relacjonującej go Jedynki. 21 stycznia odnotowała ona najlepszy sobotni wynik od czerwca ub.r., zaś 22 stycznia – najwyższe niedzielne udziały od 10 lipca 2016 r.

W niedzielę 22 stycznia wyniki Jedynki zostały wzmocnione także przez imponujące oglądalności innych, pozasportowych pozycji programowych. Trzeba tu wymienić 6,3 mln widzów „Teleexpressu” (udz. 43,4%.), najlepszą od grudnia 2015 r. widownię teleturnieju „Jaka to melodia?” (3,4 mln, przy udz. 21,4%) oraz rekord bieżącego sezonu „Blondynki”. Nowa seria obyczajowej opowieści o złotowłosej pani weterynarz, z Natalią Rybicką w roli tytułowej, zainteresowała w tę niedzielę 3,2 mln widzów, przy udziałach 19%. Dzięki temu serial był liderem udziałowym pasma.

Świetny tydzień ma za sobą również TVP Sport. Między innymi za sprawą transmisji z Pucharu Świata w Zakopanem, a także z mistrzostw świata piłkarzy ręcznych, TVP Sport zajął drugie miejsce wśród kanałów sportowych, jeśli chodzi o oglądalność tygodnia.