Zakopiański Sylwester z Dwójką to prawdziwa impreza „z przytupem”. O skali powodzenia tej magicznej nocy świadczą rekordowe wyniki oglądalności – występy gwiazd zgromadziły średnio 3,5 mln widzów, a w szczycie, gdy na scenie pojawił się ulubieniec Polaków, Zenon Martyniuk, nawet 5 mln widzów! Dodajmy, że na Dolnej Równi Krupowej w Zakopanem razem z widzami TVP bawiła się też 60-tysięczna, rozentuzjazmowana publiczność. Tej nocy TVP udowodniła, że Sylwester w Zakopanem to błyskotliwy pomysł, który w połączeniu z profesjonalizmem organizatorów potrafi przełożyć się na komercyjny sukces i przyciągnąć tłumy.
Rekordowe wyniki głównych anten TVP to – między innymi – zasługa laurów naszych skoczków w konkursie Pucharu Świata. Podczas transmisji Turnieju Czterech Skoczni w niedzielę 1 stycznia zwycięski skok Kamila Stocha obejrzało niemal 6 mln widzów, co przełożyło się na 34,6 - procentowe udziały w widowni. Transmitowane przez TVP1 kolejne konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich przyciągały miliony kibiców (aż 8,5 mln widzów w decydujących momentach zawodów w Bischofshofen), skutecznie umacniając pozycję Jedynki jako lidera oglądalności. Największe audytorium Jedynka przyciągała w weekendy, przede wszystkim w kolejne styczniowe niedziele.
Tradycyjnie dużą popularnością cieszyła się związana z TVP Gala Mistrzów Sportu. Średnia widownia tego wydarzenia (7 stycznia) wyniosła 2,7 mln widzów, przy udziałach 17,4%, zaś szczytowy moment przyciągnął ponad trzymilionową publiczność!
Na podkreślenie zasługuje rekordowa oglądalność programów informacyjnych – ze szczególnym uwzględnieniem „Teleexpressu”, który przez cały styczeń miał znakomitą, najlepszą od trzech lat passę. Przypominamy: 6 stycznia popołudniowy serwis TVP1 zainteresował ponad 7 mln widzów, co przełożyło się na 44% udziałów! Z wysokiego pułapu rozpoczęły także 2017 r. „Wiadomości”. Noworoczne wydanie czołowego serwisu TVP1 miało 4,3 mln widzów (24,4% udziałów) i cały czas utrzymuje ten poziom.
Wielka siła oddziaływania nadawcy publicznego przełożyła się na sukces przedsięwzięcia szczególnie bliskiego sercu Polaków – koncertu „Tyle darów rok nam przyniósł”, transmitowanego przez Jedynkę i TVP Polonia 6 stycznia 2017 r.
Koncert był zwieńczeniem bogatej aktywności charytatywnej TVP, w szczególności „Wigilijnego Dzieła Pomocy Dzieciom – akcji Caritas”, w którym uczestniczy Telewizja Polska.
Należy podkreślić, że telewizja publiczna nie tylko promowała w 2016 r. różnorodne inicjatywy charytatywne, podejmowane przez Kościół katolicki oraz świeckie fundacje i podmioty. Nadawała im także potężną nośność i wiarygodność, wyposażyła w atrakcyjną oprawę i siłę przebicia. Liczby mówią same za siebie: koncert w TVP1 zgromadził blisko 1,5 mln widzów (udz. 10,4%) i zyskał ogromny oddźwięk społeczny, przekładający się na hojność darczyńców.
Świetne wyniki stycznia 2017 roku Telewizja Polska zawdzięcza także kilku innym pozycjom programowym, między innymi serialowi „Blondynka”. Sympatyczna i kusząca bohaterka serialu TVP1 przyciągnęła 3,1 mln widzów. Kolejny sukces TVP odnotowała podczas emisji dokumentu Ewy Świecińskiej „Pucz”: 15 stycznia br. w TVP1 dokument obejrzało 3,2 mln widzów (udziały 18,4 %), dając Jedynce pierwsze miejsce w paśmie.
I wreszcie Telekamery: wieczór 30 stycznia należał do TVP. Gwiazdy, seriale i programy Telewizji Polskiej na jubileuszowej XX gali tygodnika „Tele Tydzień” otrzymały aż 8 z 11 statuetek! Ponadto Złotą Telekamerę przyznano serialowi „Ranczo”. Specjalna platynowa Telekamera została przyznana za 60 lat pracy artystycznej Teresie Lipowskiej, która od 2000 roku gra w uwielbianym przez publiczność serialu „M jak miłość”. Warto odnotować, że swoją drugą Telekamerę zdobył ukochany przez widzów Dariusz Szpakowski. Nagrodę w kategorii „komentator sportowy” zadedykował zmarłej niedawno legendzie dziennikarstwa sportowego – Bogdanowi Tuszyńskiemu.
Wsparta o tak silne atuty: programy rozrywkowe, informacyjne i przede wszystkim wyraziste osobowości, Telewizja Polska kontynuuje dobrą passę i konsekwentnie odbudowuje wizerunek i prestiż, należny nadawcy publicznemu. Jak podkreśla Prezes TVP Jacek Kurski, tym celom podporządkowane zostały wszystkie działania, podjęte przez nowy Zarząd. - W sytuacji nierównych warunków na rynku i przy budżecie reklamowym, nieporównywalnym z rynkiem komercyjnym, a także przy honorowym, ale czasochłonnym obciążeniu zadaniami misyjnymi, jesteśmy gotowi zmierzyć się nie tylko z obowiązkami nadawcy publicznego, ale i najwyższymi oczekiwaniami widzów – potwierdza Prezes TVP.