• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

„O!POLSKIE PRZEBOJE” w Telewizji Polskiej

10:34, 09.02.2017
„O!POLSKIE PRZEBOJE” w Telewizji Polskiej!!! pusty LEAD !!!

Podczas spotkania z dziennikarzami w czwartek 9 lutego członek Zarządu TVP Maciej Stanecki i prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski ogłosili, że 54. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu odbędzie się w dniach 9 – 11 czerwca br.

 
Wiceprezes TVP Maciej Stanecki i Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola fot. urząd miasta Opola

Jest to informacja, na którą z wielką niecierpliwością czekali wszyscy wielbiciele polskiej piosenki.
- Naszym głównym celem jest przywrócenie znaczenia Opola jako stolicy polskiej piosenki i podniesienie rangi festiwalu jako kreatora przebojów i trendów – mówi wiceprezes TVP Maciej Stanecki. - Dążymy do tego, aby to podczas festiwalu w Opolu następowało rozwiązanie większości plebiscytów, głosowań, konkursów talentów, jakie będą miały miejsce na antenach TVP i Polskiego Radia. Aby koncerty na scenie opolskiej odzwierciedlały to, co wydarzyło przez cały rok w polskiej muzyce i żeby artyści marzyli, aby właśnie tu zaczynać swoją karierę. Jak podkreśla wiceprezes Maciej Stanecki, już wkrótce TVP zaprezentuje polskiej widowni przedsięwzięcia ściśle powiązane z festiwalem opolskim. Chodzi tu o projekty, które będą tworzyły spójny i całościowy program promocji polskiej muzyki. Wśród nich można wymienić: powołanie Akademii Polskiej Piosenki, pojawienie się na antenach TVP nowych programów, formatów muzycznych dedykowanych polskim twórcom, które będą wyłaniały m.in. uczestników koncertu DEBIUTY, uruchomienie na nowych platformach internetowych kanałów dedykowanych promocji polskiej muzyki, a także stworzenie nowej marki wydawnictw muzycznych na CD i DVD.
- Aktywności te są ściśle związane z naszym rozumieniem misji mediów publicznych w obszarze kultury muzycznej – mówi Maciej Stanecki. - Chcemy prowadzić bardzo aktywny mecenat polskiej sceny muzycznej. Polska piosenka ostatnimi czasy została nieco zepchnięta na margines przez zagraniczne i polskie rozgłośnie radiowe, które - m.in. w efekcie wadliwych rozwiązań prawnych, nie są w zobligowane do rozsądnego, minimalnego udziału rodzimej twórczości na swoich antenach.

W sobotę 4 marca TVP1 zainauguruje efektowny, pełen wokalnych i wizualnych atrakcji cykl „O! POLSKIE PRZEBOJE”, mający wyłonić uczestników koncertu DEBIUTY. Program będzie realizowany w przestrzeni opolskiego Muzeum Polskiej Piosenki, a jego reżyserem jest Radek Kobiałko.
45-minutowy program stanowił będzie miejsce spotkań wielkich gwiazd i tych, którzy marzą o tym, aby gwiazdami się stać. W każdym odcinku „O!POLSKICH PRZEBOJÓW” w muzycznym pojedynku staną naprzeciw siebie wykonawcy, którzy walczyć będą o awans do konkursu DEBIUTÓW na Krajowym Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. Przez trzy kolejne tygodnie oceniać ich będzie jury. W jego skład wejdą: szef muzyczny Radiowej Trójki Piotr Metz, dyrektor Agencji Muzycznej Polskiego Radia Piotr Iwicki oraz gwiazda odcinka. To oni zdecydują, kto stanie do comiesięcznych eliminacji – w zamykającym miesiąc koncercie na żywo, kiedy to ostateczną decyzję podejmą widzowie. Gospodarz show, Artur Orzech, gościł będzie zespoły i wokalistów, kochanych przez Polaków. Zaproszenie przyjęli między innymi Andrzej Piaseczny, Varius Manx i Kasia Stankiewicz, Feel, Kortez, Anna Karwan, Ira, Mesajah, Patrycja Markowska, Michał Szpak, Anna Wyszkoni. Wykonają dla widzów swoje największe przeboje, a potem - w cyklu „Tajemnica przeboju” - opowiedzą o czym tak naprawdę jest tekst piosenki. Reporterzy programu zaprezentują nowości z rynku muzycznego i wieści zza jego kulis.

Intencją Telewizji Polskiej jest, by nowy program Jedynki promował młodych i utalentowanych artystów zdecydowanie mocniej niż dotychczas, a zarazem wspierał ambitniejsze nurty polskiej muzyki rozrywkowej. Wszystkie działania Zarządu TVP pokazują, że telewizja publiczna nie rezygnuje ze swego misyjnego mandatu i powinności wobec kultury narodowej, której ważną częścią jest polska piosenka. Przywrócenie jej wysokiej jakości artystycznej i należnej pozycji to główne wyzwania, z którymi będą chcieli zmierzyć się twórcy i organizatorzy tegorocznego festiwalu w Opolu.
- Ten program to promocja Opola i Muzeum Polskiej Piosenki. O taką promocję na ogólnopolskiej antenie zabiegamy. To talent show, który szukać będzie najzdolniejszych – uczestników koncertu DEBIUTY. Na festiwalu rodziły się największe gwiazdy, teraz powstaje program, który wyłoni nowych idoli, kreować będzie legendy polskiej piosenki – podkreśla Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.