W przeddzień spotkania Legia – Ajax w 1/16 finału Ligi Europejskiej zawodnik oficjalnej e-sportowej drużyny Ajaksu Amsterdam – Koen Weijland – pokonał reprezentującego Legię Warszawa Łukasza „Lukstera" Kamińskiego 3:2 -
youtube.
-
Transmisje meczów w formie gier piłkarskich mogą być dla nas ciekawym sposobem na zainteresowanie młodzieży także „prawdziwą" piłką nożną, której będzie coraz więcej w ofercie Telewizji Polskiej – mówi Marek Szkolnikowski, zastępca dyrektora TVP Sport. –
Mecz e-sportowy Legia – Ajax wywołał duże emocje u kibiców oglądających transmisję. Włączyło ją ponad 50 tysięcy widzów, a materiały są cały czas dostępne i oglądane.
Elektroniczne gry piłkarskie od lat dostarczają rozrywki milionom fanów na całym świecie. Kluby piłkarskie doceniają wielką popularność tzw. e-sportu i coraz chętniej inwestują w najbardziej utalentowanych graczy, zatrudniając ich – wzorem piłkarzy – na zawodowe kontrakty.
Mecz Legia – Ajax w grze FIFA 17 był kolejnym interaktywnym projektem TVP Sport realizowanym w tym roku. W styczniu na kanałach nadawcy na Facebooku i Youtube można było oglądać pionierskie, bo zrealizowane w technologii 360°, reportaże z udziałem Adama Małysza. Materiały zobaczyło ponad 200 tysięcy użytkowników -
youtube.
TVP Sport to także pierwszy kanał telewizyjny w Polsce, który przeprowadził sportową transmisję w mediach społecznościowych. W lutym na oficjalnym fanpage'u kanału w serwisie Facebook pokazał mecz sparingowy Legii Warszawa z koreańskim Daejeon Citizen.
–
Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom młodych użytkowników – dodaje Szkolnikowski. – Można powiedzieć, że tym samym od strategii „digital first” płynnie przeszliśmy do strategii „social media first”. Transmisja sparingu Legii miała ponad 60 tys. wyświetleń i udało się dotrzeć do użytkowników, którzy nie tylko nie oglądają telewizji, ale też coraz rzadziej korzystają z tradycyjnych stron internetowych. Emitowanie wydarzeń sportowych na Facebooku czy Youtube to przyszłość mediów sportowych.
Redakcja internetowa TVP Sport prowadzi portal SPORT.TVP.PL (średnio ok. 1 mln unikalnych użytkowników miesięcznie), który jest największym dystrybutorem legalnych sportowych treści wideo w polskim internecie. Potencjał stacji zbudowany jest także w mediach społecznościowych. Fanpage naszej stacji na FB (TVP Sport oraz Piłka Nożna TVP) cechuje bardzo wysoki stopień interakcji, a także duża liczba śledzących - 500 tysięcy użytkowników. Kanały TVP Sport na Youtube i Twitterze posiadają odpowiednio 38 i 39 tys. subskrypcji.