Telewizja Polska na podstawie zawartego porozumienia wyprodukuje audycje propagujące aktywność osób starszych. W swoich programach będzie promować tradycyjny, kulturowo uwarunkowany i oparty na rodzinnych wartościach obraz osób starszych. Tematyka o bezpieczeństwie i aktywności Seniorów ma być obecna m.in. w scenariuszach produkcji filmowych i serialowych realizowanych przez TVP.
- Telewizja Polska towarzyszy swoim widzom na każdym etapie ich życia. Mamy audycje dla najmłodszych i dla ludzi młodych. Teraz jest czas przypomnienia o roli najstarszych Polaków, zarówno w rodzinie, jak i społeczeństwie – zapowiedział prezes
Jacek Kurski. –
Wspólna z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej kampania informacyjna Bezpieczny i Aktywny Senior jest dla TVP wyzwaniem i zaszczytem.-
Realizacja tak istotnego zadania, jakim jest polityka senioralna, wymaga współpracy z ważnymi i odpowiedzialnym partnerami – powiedziała minister
Elżbieta Rafalska. –
Cieszę się, że w tym zespole, obok Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Poczty Polskiej, znalazła się Telewizja Polska. To medium, które jest obecne w niemal wszystkich domach i cieszy się zaufaniem. Dzięki temu jeszcze łatwiej będzie nam dotrzeć z naszym przekazem do osób starszych i ich rodzin.Przygotowywana przez Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej Kampania Informacyjna Bezpieczny i Aktywny Senior jest częścią rządowej polityki wobec osób starszych, a jednocześnie przedsięwzięciem o bardzo szerokim, ogólnopolskim zasięgu.