Związek Pracodawców Mediów Publicznych powstał w 2005 r. i działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o organizacjach pracodawców. Zrzesza wszystkie polskie media publiczne, tj. 19 Spółek – Telewizję Polską, Polskie Radio i 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia.
- W nadchodzącym czasie chcemy się skupić na sprawach dla mediów publicznych najważniejszych. Kwestiach związanych z finansowaniem abonamentowym Mediów Narodowych, w tym opracowaniu optymalnego rozwiązania, przywracającego należne wpływy z abonamentu. Środki te są niezbędne do realizacji misyjnego charakteru nadawców publicznych. Konieczne jest też zaangażowanie w nowe rozwiązania w dziedzinie badań rynku medialnego. Muszą one uwzględniać fakt konwergencji i zróżnicowania źródeł odbioru treści medialnych (internet, usługi mobilne, tradycyjna telewizja i radio). Zależy nam też na wspólnym opracowaniu takiej oferty programowej na rok 2018, która pozwoli Polakom w pełni przeżyć i odczuć doniosłość 100 rocznicy odzyskania przez nasz kraj niepodległości. Rok 2018 jest również ważnym rokiem dla TVP, 80 lat wcześniej wyemitowano w Polsce pierwszy sygnał telewizyjny. To dla telewizji publicznej ważny i miły jubileusz. – powiedział Maciej Stanecki, nowy Prezes ZPMP.
Więcej informacji o Związku Pracodawców Mediów Publicznych znajduje się na stronie: http://zpmp.pl