Średnia widownia Tour de Pologne w TVP1 w 2017 wyniosła prawie 850 tys. (11 proc. udz.) a w TVP Sport 319 tys. widz. (4,4 proc. udz.). Dla obu Anten były to wyższe rezultaty niż w 2016 roku, kiedy średnia widownia TVP1 wyniosła nieco ponad 800 tys. (9,0 proc. udz.), a TVP Sport – 153 tys. widz. (1,8 proc.).
W szczytowym momencie podczas najlepiej oglądanego etapu Wieliczka – Zakopane 3 sierpnia (czwartek), czyli wjazdu Jacka Haiga z Australii na metę Jedynka miała prawie 1,6 mln widz. (16,26 proc. udz.). 4 sierpnia (piątek) etap finałowy TdP obejrzało w TVP1 ok. 970 tys. widz., przy udziałach 11,9 proc., w TVP Sport – ponad 460 tys. widz. (6,4 proc. udz.). Walkę Rafała Majki na ostatnich metrach finiszu obejrzało tego dnia ponad 1,4 mln widz. (16,06 proc. udz.).
74. Tour de Pologne to jeden z najważniejszych wyścigów kolarskich. W tym roku sukces odniósł Rafał Majka, który zajął drugie miejsce w wyścigu. Telewizja Polska transmitowała zawody w TVP1, TVP Sport, na stronie sport.tvp.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport. Była też producentem sygnału międzynarodowego, z którego korzystały wszystkie zagraniczne stacje relacjonujące zawody. W produkcję tegorocznego TdP zaangażowanych było ok. 110 osób. Tour de Pologne komentowali: Piotr Sobczyński i Bartosz Huzarski – były kolarz zawodowy, 7. zawodnik TdP z 2011, zwycięzca klasyfikacji górskiej i najaktywniejszych. Studio poprowadzi Maciej Kurzajewski. Reporterami byli: Bogusław Solecki, Sebastian Szczęsny i Sebastian Parfjanowicz.