Tegoroczny opolski festiwal był wyjątkowym
świętem: dla widzów, artystów i wszystkich miłośników muzyki. Przed sześcioma
koncertami, które odbyły się w ciągu trzech dni, artyści odbyli ponad 60 godzin
prób. Widzowie Telewizji Polskiej obejrzeli ponad 700 minut transmisji z koncertów. O profesjonalną oprawę koncertu zadbała
170-osobowa ekipa Telewizji Polskiej.
Pierwszy dzień festiwalu i piątkowe
koncerty: Wariatka tańczy – 50 lat na
scenie i Debiuty 2017 widzowie przyjęli
entuzjastycznie. Koncert Maryli Rodowicz obejrzało średnio 3,5 mln i udziałach na poziomie 24,9%.
Debiuty – koncert młodych, utalentowanych
artystów, stawiających pierwsze kroki na scenie – obejrzało 1,2 mln widzów przy średnich udziałach 17,2%. Po konkursowych zmaganiach Jury
postawiło na MOA z wokalistką Martą Fitowską. Zespół został laureatem
„Karolinki”, głównej nagrody im. Anny Jantar w konkursie „Debiutów”. Nagroda
Publiczności oraz Nagroda Opolskiego Radia powędrowała do zespołu Ogień.
Drugiego dnia festiwalu w opolskim Amfiteatrze
o laury dla najlepszej premiery roku 2017 w ramach koncertu Premier rywalizowało 12 artystów. Przegląd
ich najnowszych dokonań obejrzało 2,4
mln widzów (udz. 17,2%). Średnie
dzienne udziały Jedynki wyniosły 10,7%.
Antena ponownie była bezkonkurencyjna na tle innych stacji.
Na dzień trzeci, czyli koncerty Od Opola do Opola i After Party, złożyły się niesamowite
występy plejady najpopularniejszych polskich wykonawców. Jedną z
najjaśniejszych gwiazd na opolskim firmamencie była tego wieczoru niewątpliwie
Edyta Górniak, która trzema wielkimi przebojami przyciągnęła w szczytowym
momencie 3,1 mln widzów przy
udziałach 19,5%. Tego wieczoru Edyta
Górniak otrzymała Nagrodę TVP Polonia „Artysta Bez Granic” oraz Nagrodę Dziennikarzy
i Fotoreporterów Akredytowanych przy 54. KFPP Opole 2017.
Podczas koncertu Od Opola do Opola także Jedynka przyznała 6 nagród specjalnych
wyjątkowym artystom: Annie Wyszkoni, Natalii Szroeder, Margaret, zespołowi
Rezerwat, formacji Jary oraz Aleksandrze Boguckiej.
Huczny koncert After Party, wieńczący 54. KFPP w Opolu, nie pozwolił zwolnić tempa
ani na moment. Imprezowa atmosfera udzieliła się nie tylko opolskiej
publiczności: wydarzenie przyciągnęło 1,5
mln widzów przy udziałach 19,9%.
Także trzeciego dnia festiwalu Jedynka
była najchętniej oglądaną stacją, a dzienne udziały wyniosły 11,1%.
Sponsorem
głównym 54. KFPP w Opolu jest PGE Polska Grupa Energetyczna, sponsorami:
Zbyszko Company, Alior Bank oraz Idźczak Meble. Patronami medialnymi są:
Program 1 Polskiego Radia, Super Express, Radio Opole i Audytorium 17 –
Regionalne Rozgłośnie Polskiego Radia.