Telewizja Polska, dostrzegając potencjał rynkowy dla elektromobilności, mając świadomość trwających prac nad ustawą o elektromobilności, zadeklarowała gotowość do wykorzystania swoich zasobów i potencjału podczas realizacji tego projektu.
Nadawca publiczny, jako partner biznesowy, w ramach nawiązanej współpracy będzie promował projekt w programach telewizyjnych, zwiększając tym samym zainteresowanie kupnem i eksploatacją samochodów elektrycznych. TVP w swoich programach informacyjnych i publicystycznych będzie gościła przedstawicieli ElectroMobility Poland, stwarzając tym samym okazję do rozmów i dyskusji na temat innowacyjności projektu produkcji polskiego samochodu elektrycznego, zwłaszcza w aspektach ekonomicznych i środowiskowych.
Po latach zaniedbań Telewizja Polska odbudowuje swój potencjał technologiczny. Jednym z elementów tego procesu jest projekt elektromobilności. W naszych planach nie chcemy wybiegać na rok do przodu, ale antycypować i działać w perspektywie wieloletniej, a to gwarantuje to przedsięwzięcie. Z dumą stajemy się partnerem inicjatywy, która wprowadza najnowsze technologie i rozwiązania polskiego autorstwa- na rynek krajowy, ale także do telewizji publicznej - wyjaśnia Członek Zarządu Maciej Stanecki.
Telewizja Polska w ramach nawiązanej współpracy, po przeprowadzeniu analiz biznesowych i uzyskaniu stosownych pozwoleń, będzie mogła w latach 2019-2022 nabyć od ElectroMobility Poland auta o napędzie elektrycznym w formie pilotażowej, co przyczyni się do stymulacji rozwoju rynku, zwiększając udział pojazdów o napędzie elektrycznym w rynku i dostarczy ElectroMobility Poland informacji zwrotnej o potrzebie ewentualnych zmian w konstrukcji, zanim zostanie uruchomiona produkcja seryjna.
Poza Telewizją Polską list intencyjny podpisały również: PGE, TAURON, ENERGA i ENEA.