Według danych Gemius/PBI do 8 stycznia pierwsze odcinki „Korony królów” miały ponad 583 tys. wyświetleń. Od 1 do 7 stycznia 1 914 885 odsłon należało do telenoweli, co stanowi prawie 20% wszystkich odsłon na TVP.pl. Tytuł telenoweli historycznej jest również najczęściej wyszukiwanym hasłem w witrynie. W godzinach emisji serialu na 7000 aktywnych użytkowników portalu aż 2,5 tys. oglądało historyczną telenowelę.
Najliczniejszą grupą oglądającą nową produkcję są osoby w wieku 25-34 lata – stanowią ponad 30%. Prawie 20% to osoby w wieku 18-24 lata, a niemal 18% ma od 35 do 44 lat.
Poza Polską „Korona królów” najchętniej jest oglądana w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Irlandii, a prawie 60% oglądających to kobiety. Wyniki dla tej nowości są lepsze od tureckiego hitu „Wspaniałe Stulecie” lub ulubionego przez polskich widzów „M jak Miłość”.
Wśród płatnych odtworzeń (odcinki przedpremierowe) serial również cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Pierwsze epizody osiągnęły wynik ponad 8 tys. transakcji.
Premierowe odcinki widzowie mogą oglądać za darmo zaraz po ich emisji antenowej na vod.tvp.pl.