Kanał dziecięcy Telewizji Polskiej od początku 2018 roku był najchętniej wybierany przez najmłodszych widzów. W grupie 4-12 średnie udziały anteny od początku tego roku wyniosły 11,28%.
Największą popularnością wśród dzieci w maju 2018 cieszyły się odcinki seriali animowanych: „Super Wings” (średnia widownia programu wyniosła prawie 256 824 tys., widzów, udz. 38,43%), „Pszczółka Maja” (ponad 220 546 tys. widzów przy udz. 29,83%) i „Supa Strikas” (205 988 tys. widzów i 26,95% udz.).
TVP ABC to kanał skierowany do najmłodszych widzów w wieku 4-12 lat. Z okazji Dnia Dziecka kanał przygotował wiele atrakcji. 1 czerwca dzieci mogły obejrzeć repertuar swoich marzeń, ułożoną przez siebie ramówkę. Antena zaprosiła także widzów do udziału w konkursie, ogłoszonym w dniu 1 czerwca na stronie internetowej TVP ABC. Na dzieci, które wzięły udział w konkursowym maratonie, czekało aż 500 zestawów upominkowych. Ponadto TVP ABC w Dniu Dziecka o godz. 21.20 emitowało wyjątkowy koncert w wykonaniu Arki Noego „Naj, Naj, Najważniejsze”.
Dzień Dziecka w TVP ABC był wspierany kampanią w mediach zewnętrznych.