Oczekiwany przez Polaków mecz Polska – Kolumbia przyciągnął w niedzielny wieczór do Jedynki wg MOR średnio 16,4 mln widz.. W TVP Sport prawie 2 mln widz. wg NAM łączna średnia widownia przekroczyła 13,6 mln widzów (TVP1 – 11,6 mln widz., TVP Sport – rekordowa prawie 2 mln widownia.) przy udziałach Jedynki na poziomie 64% i TVP Sport - 11%.
Wydanie specjalne „Wiadomości” obejrzało w niedzielę 4,3 mln widzów (29%). To najlepszy wynik głównego programu informacyjnego Telewizji Polskiej od 6 stycznia 2018.
Świetną oglądalność miał sobotni mecz Niemcy – Szwecja. W Jedynce spotkanie oglądało średnio wg MOR 6,2 mln widz., wg NAM 4,9 mln widz. (35,3% udz.). W TVP Sport wg MOR 1,3 mln widz., a wg NAM 1,3 mln widz. (9,11% udz.).
W sobotę i niedziele TVP 1 była liderem dnia. Średnie udziały anteny wyniosły 14% i 26%. W Top 20 najlepiej oglądanych pozycji weekendu 15 pozycji należało do Telewizji Polskiej.
Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018 są rekordowe również dla TVP obecnej w internecie. Dzienny rekord strony sport.tvp.pl padł 19 czerwca podczas meczu Polska - Senegal, kiedy zanotowano 1,5 miliona unikalnych użytkowników i 2 milionów odsłon. W trakcie spotkania były dostępne dwa rodzaje komentarza: Dariusza Szpakowskiego i Radosława Gilewicza oraz Piotra „Izaka” Skowyrskiego i Macieja Iwańskiego. We wszystkich kanałach internetowych, w tym aplikacji mobilnej TVP Sport i na vod.tvp.pl mecz obejrzało blisko 600 tys. użytkowników. To najlepiej oglądana transmisja w historii polskiego internetu!
Przez pierwsze dziesięć dni Mundialu portal sport.tvp.pl odwiedziło więcej użytkowników (4,9 mln użytkowników, 53,6 mln odsłon) niż przez całe MŚ w 2014. Drugim najlepiej oglądanym meczem było niedzielne spotkanie Polska-Kolumbia - 477 tys. użytkowników i 572 tys. odtworzeń. Rekord oglądalności zanotował też interaktywny reportaż „Projekt: Lewy” - 1 mln 226 tys. użytkowników. W niedzielę padł tez rekord instalacji aplikacji TVP Sport - 894 tys. pobrań.
*Według Modelu Oglądalności Rzeczywistej