• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Komunikat TVP

09:36, 05.07.2018
Komunikat TVP!!! pusty LEAD !!!

Wyniki oglądalności serwisów informacyjnych w poszczególnych województwach, zaprezentowane w artykule, opublikowanym w dniu 3 lipca 2018 r. na portalu press.pl, zostały przedstawione w sposób niezgodny ze sztuką. Kolejny raz na rynku podmiot branżowy, który powinien dochować najwyższej staranności w prezentacji wyników przedstawił dane selektywnie, w sposób mający udowodnić z góry określoną tezę. Są to działania godzące w interes ekonomiczny i wizerunek Telewizji Polskiej.

Przygotowujący dane pominęli fakt, że od 24.08.2017r. „Wiadomości” nadawane są równocześnie na dwóch antenach: TVP1 oraz TVP Info. Oznacza to, że porównywanie danych z pierwszej połowy 2017 roku z danymi o widowni z analogicznego okresu roku 2018 tylko dla anteny TVP1, jest nadużyciem.

W województwie podlaskim aż 28% widzów oglądających „Wiadomości” w 2018 roku to widzowie TVP Info. Widzowie Ci w 2017 roku oglądali „Wiadomości” wyłącznie na jednej antenie - TVP1. W zaprezentowanych przez portal press.pl wynikach zostali oni całkowicie pominięci. Podobnie sytuacja wygląda także w innych województwach, a w skali całego kraju udział oglądalności „Wiadomości” na antenie TVP Info wynosi średnio 20% całkowitej widowni.

Należy podkreślić, że identyczne, nierzetelne porównania danych dotyczących oglądalności „Wiadomości” pojawiały się już w przeszłości na jednym z portali branżowych i były prostowane przez Telewizje Polską ze względu na to, że przedstawiały obraz niemający odzwierciedlenia w rzeczywistości, czemu rację przyznała również firma Nielsen w piśmie skierowanym do TVP.

Błędnie interpretowane, lub nieumiejętnie opisywane dane, stały się tak powszechne, że często są powielane przez Media, aspirujące do tytułów opiniotwórczych czy też tzw. branżowych.