W ramach współpracy PKO Banku Polskiego z Ekstraklasą oraz Telewizją Polską, w każdym odcinku, kibice będą mogli zobaczyć m.in. unikalne statystyki „E Stats” dotyczące kończącej się i nadchodzącej kolejki spotkań dostarczane przez Ekstraklasę S.A.
Nie zabraknie również interakcji z fanami oraz konkursów dla widzów.
„GOL Ekstra” będzie również okazją do zaprezentowania nagrody dla „Najlepszego Piłkarza Miesiąca Młodego Pokolenia", przyznawanej piłkarzom do lat 21 z obywatelstwem polskim. O zwycięstwie w konkursie decydować będą statystyki „E Stats”. Dodatkowo, Ekstraklasa i PKO Bank Polski będą zwracać uwagę na takie aspekty, jak np. czerwone kartki czy postawa piłkarza poza boiskiem. Statuetka będzie wręczana przez przedstawiciela PKO Banku Polskiego, przed meczem na terenie obiektu gospodarza.
To kolejne działania PKO Banku Polskiego wspierające rozgrywki Ekstraklasy oraz młodych sportowców, zgodnie z zapowiedzią Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego, który organizując w maju Okrągły Stół zwracał uwagę na potrzebę zaangażowania w rozwój polskiego sportu spółek z udziałem Skarbu Państwa.
W lipcu 2018 roku PKO Bank Polski podpisał trzyletnią umowę sponsorską z organizatorem rozgrywek piłkarskich w Polsce, Ekstraklasą SA, w ramach której został oficjalnym bankiem i głównym partnerem Lotto Ekstraklasy. Współtworzenie programu telewizyjnego „Gol Ekstra” jest kolejnym punktem w ramach długofalowej i kompleksowej współpracy, mającej na celu systematyczny rozwój i promocję polskiego futbolu.
–
PKO Bank Polski zaangażował się w proces budowania coraz silniejszej marki polskiej piłki nożnej. – mówi
Mariusz Chłopik, dyrektor ds. marketingu sportowego w PKO Banku Polskim. –
Dzięki współpracy z TVP Sport możemy docierać do jeszcze większej liczby widzów. Od czerwca, kanał ten jest obecny na trzecim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX3), przez co notuje rekordowe wyniki oglądalności. Chcemy, wspólnie z Ekstraklasą SA, pokazywać pozytywne przykłady i kreować odpowiednie sportowe wzorce. W ramach magazynu „GOL Ekstra” stworzymy projekt o nazwie „success story”, do udziału w którym zaprosimy ośmiu zawodników, w przeszłości grających w ekstraklasie, a obecnie odnoszących sukcesy zawodowe poza boiskiem.. Wyzwaniem dla wielu piłkarzy jest odnalezienie się w życiu po zakończeniu kariery, dlatego również z myślą o nich będziemy tworzyć tę serię – dodaje
Mariusz Chłopik.
– Cieszymy się ze współpracy z PKO Bankiem Polskim. – mówi
Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport. –
Magazyn „GOL Ekstra” ma swoją wieloletnią, wręcz pokoleniową renomę. Wprowadzenie nowych elementów, jak unikalne statystyki czy wybór "Najlepszego Piłkarza Miesiąca Młodego Pokolenia", bez wątpienia, jeszcze bardziej uatrakcyjnią program. Od czerwca bieżącego roku, TVP Sport jest stacją ogólnodostępną, a „GOL Ekstra” to jedyny w Polsce magazyn telewizyjny, który pokazuje skróty wszystkich meczów piłkarskiej ekstraklasy bez kodowania i dodatkowych opłat. Dlatego z radością witam przy tym projekcie PKO Banki Polski. – podkreśla
dyrektor TVP Sport.
Po ogromnym sukcesie oglądalnościowym transmisji z Mundialu 2018, TVP systematycznie rozbudowuje swoją ofertę piłkarską. TVP S.A. posiada prawa do mistrzostw świata 2022, EURO 2020 oraz do meczów piłkarskiej reprezentacji Polski w eliminacjach MŚ i ME oraz dwóch cyklach nowo utworzonych rozgrywek UEFA – Ligi Narodów 2018 i 2022. Ostatnio, TVP nabyła na 3 lata sublicencję do klubowej Ligi Mistrzów – w każdym tygodniu rozgrywek TVP1 i TVP Sport będą transmitować jedno spotkanie oraz pokażą magazyn ze skrótami wszystkich meczów.