TVP ABC po raz drugi z rzędu została wyróżniona w Rankingu Nadawców Media&Marketing Polska. „Bawi, uczy, przyciąga. Stację coraz bardziej doceniają i widzowie i reklamodawcy” - czytamy w raporcie.
„To dla nas wielka satysfakcja, czujemy też wielką i stale rosnącą odpowiedzialność za to, co trafia do naszych widzów. Na pierwszym miejscu stawiamy realizację misji nadawcy publicznego, jednocześnie budując zaufanie naszych widzów i ich rodziców. Dbamy, aby wszystkie nasze propozycje programowe dla najmłodszych były ciekawe, atrakcyjne i mądre. Obserwujemy trendy rynkowe, rozmawiamy z naszymi Widzami, znamy ich upodobania. Na antenie TVP ABC młodsi widzowie obejrzą zarówno „Bolka i Lolka”, jak i „Scooby Doo”. Otworzyliśmy się też mocno na bezcenne zasoby archiwalne nadawcy publicznego. ” – powiedziała Justyna Karnowska, dyrektor TVP ABC.
TVP ABC to dziś najchętniej oglądana stacja dla najmłodszych widzów, coraz chętniej wybierana też przez reklamodawców. W pierwszym półroczu br. średnia oglądalność minutowa stacji dziecięcej TVP wynosiła 91 tys. widzów, rok wcześniej – 75 tys. SHR, udział w rynku widowni, wynosił odpowiednio 1,40 proc. i 1,14 proc. (dane: Nielsen Audience Measurement).
Telewizyjnym hitem roku Raportu M&MP został serial TVP1 „Wojenne dziewczyny”. Uznawany przez niektórych za żeński odpowiedniki „Czasu honoru” serial, pokazuje realia II wojny światowej oczami trzech młodych Polek, biorących w niej czynny udział. Ich losy splatają się w okupowanej Warszawie. Twórcy serialu z wielką starannością zadbali o jego wysoką jakość, świetną scenografię, kostiumy, wiernie oddaną historyczną rzeczywistość.
Serial „Wojenne dziewczyny” cieszy się nieustającą sympatią widzów. Pierwszą i drugą serię obejrzało średnio ponad 2,3 mln widzów (14,7% udz.). Pierwszy odcinek pierwszego sezonu, wyemitowany 5 marca 2017 r. przyciągnął przed telewizory rekordową liczbę widzów, bo aż ponad 3 mln (17,9% udz.). Trwają już prace na planie 3. sezonu serialu TVP.